ادعاهای جدید نتانیاهو درباره قدس

نتانیاهو در خصوص به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در استانبول مدعی شد: برخی از کشورها در آینده قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهند شناخت و سفارتهای خود را به این شهر منتقل خواهند کرد.

وی در مراسمی که در منزل رئیس رژیم صهیونیستی برای تقدیر از عناصر موساد تشکیل شده بود اعلام کرد: فلسطینیان بهتر است واقعیت را بپذیرند و برای دستیابی به صلح تلاش کنند و نه برای افراط گرایی.

نتانیاهو مدعی شد: حقیقت دیگری را که فلسطینیان باید قبول کنند در مورد قدس است، این شهر نه تنها پایتخت اسرائیل است بلکه ما از آزادی همه ادیان در این شهر محافظت می کنیم، تنها ما می توانیم این مساله را در خاورمیانه تضمین کنیم و هیچکس دیگر توانایی تضمین این مساله را ندارد.

وی افزود: تمام اظهار نظرهای ایراد شده در این زمینه ما را تحت تاثیر قرار نمی دهد، در نهایت حقیقت پیروز خواهد شد و بسیاری از کشورها قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهند شناخت و سفارت های خود را به آن انتقال می دهند.

همچنین نتانیاهو گفت: اظهارات سران کشورهای اسلامی در مورد قدس و تشویق کشورهای جهان برای به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین ما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.