گزارش مجله فرانسوی از اصلاحات محمد بن سلمان در عربستان/ عکس

مجله فرانسوی لوپوان با انتشار تصویری از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر روی جلد خود و با عنوان «شاهزاده ای که می تواند همه چیز را تغییر دهد» به بررسی اصلاحات اخیر در عربستان پرداخت.

این مجله در دو گزارش به بررسی تغییرات اخیر در عربستان از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان پرداخت.

این مجله در یکی از گزارش‌های خود نوشت: سرزمین عربستان در شش ماه گذشته، یعنی از زمانی که محمد بن سلمان، ولیعهدی را در این کشور عهده‌دار شده، شاهد نوعی تغییرات بوده است.

مجله فرانسوی لوپوان: شاهزاده ای که هرچه را بخواهد تغییر می دهد+ تصویر

این مجله در ادامه نوشت: به نظر می رسد این شاهزاده جوان که 32 سال دارد، به دنبال از بین بردن افکار افراط‌گرایانه در این کشور ثروتمند است و می خواهد تغییرات اجتماعی همه جانبه ای را به انجام برساند که این مسأله با تصمیم تاریخی در خصوص رانندگی زنان، افتتاح سینما پس از دهه ها بسته بودن و محروم بودن این کشور از هنر هفتم کلید خورد. همچنانکه طرح های اقتصادی شاهزاده جوان همانند طرح های اجتماعی این کشور به دنبال رهایی عربستان از وابستگی به نفت است.

این مجله فرانسوی در ادامه هشدار داده است عجله شاهزاده سعودی برای انجام تمامی این طرح ها به یکباره، می تواند تنش های گسترده ای را در کشوری که دهه ها زندگی سنتی را تجربه کرده، ایجاد کند.

این مجله در گزارش دیگر خود به بررسی کمپینی که ریاض به سرکردگی محمد بن سلمان برای مبارزه با فساد به راه انداخته و دامن شماری از مسئولان، شاهزاده ها و تاجران سرشناس را در عربستان گرفته، پرداخته است.

مجله لوپوان در این گزارش فاش کرده است که پس از کمپین مبارزه با فساد در ریاض، پاریس تحقیقات در خصوص شبکه های جدیدی را آغاز کرده که با شاهزاده های بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون در ارتباط هستند.

این مجله به نقل از دیپلماتهای فرانسوی می نویسد: پاریس تحقیقات گسترده ای را در خصوص احتمال اینکه شماری از شاهزادگان، مسئولان و تجار بازداشت شده در ریترز کارلتون، شبکه های جدیدی در فرانسه برای قاچاق دارایی هایشان به آنجا درست کرده باشند، تشکیل داده است.

طبق اعلام مجله لوپوان، این تحقیقات رابطه میان رئیس اینستیتوی جهان عرب در پاریس و رئیس اجرایی آن و نیز نایب رئیس شرکت بین المللی هلدینگ سرمایه گذاری که دفاتری در عربستان و فرانسه دارد و نیز برخی شاهزاده های هتل ریلتز کارلتون را نشان می دهد.

گفتنی است اینستیتوی جهان عرب پس از حمله ای که شماری از خبرنگاران مجله شارلی ابدو را هدف قرار داد، 5 میلیون دلار از عربستان دریافت کرد تا چهره اسلام را در پاریس تلطیف کند.