پروژه مخفیانه وزارت دفاع آمریکا فاش شد!

نیویورک تایمز در شماره امروز خود از یک پروژه مخفیانه پنتاگون پرده برداشت.

این روزنامه آمریکایی فاش کرد وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در قالب یک پروژه سری برروی «بشقاب‌های پرنده» تحقیق می‌کرده است.

به نوشته این روزنامه، پنتاگون این پروژه مخفیانه را در سال 2007 با هدف کشف منشاء اشیاء پرنده ناشناس آغاز کرد اما پس از صرف 22 میلیون دلار، پروژه مذکور را در سال 2012 به دلیل هزینه های بالای آن متوقف کرد.

نیویورک تایمز در گزارش خود در این باره نوشته است این پروژه به اندازه ای محرمانه بود که حتی در مجموعه وزارت دفاع نیز افراد انگشت شماری از وجود آن باخبر بودند.

به گفته برخی منابع، هدف اصلی این پروژه که با درخواست و حمایت یکی از سناتورهای وقت آمریکا به نام "هری رید" انجام شد، مقابله با تهدیدات احتمالی موجودات فرازمینی بود و به همین دلیل، این پروژه، "شناسایی تهدیدات پیشرفته هوافضایی" نام داشت.

طبق گزارش نیویورک تایمز، بخش اعظمی از این پروژه 5 ساله در صحرای نوادا در جنوب آمریکا انجام شد چراکه پیشتر مواردی از مشاهده اشیاء پرنده ناشناس در آنجا گزارش شده بود.

به گفته یک منبع آگاه، اگرچه نتایج این پروژه از طبقه بندی اطلاعاتی خارج نشده اند اما بعید به نظر می رسد پنتاگون در طول این پروژه به کشف جدیدی درباره بشقاب های پرنده یا موجودات فضایی دست یافته باشد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در توضیح اینکه چرا این پروژه پس از 5 سال متوقف شد، گفت: به این خاطر که در آن زمان اولویت های کاری مهمتری برای پنتاگون پیش آمد که بیش از بررسی تهدیدات فضایی مستحق دریافت بودجه بودند.