قدردانی روسیه از آمریکا بخاطر کشف و خنثی‌سازی عملیات تروریستی در سن پترزبورگ

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه ارائه اطلاعات مخفی آمریکا درباره یک حمله برنامه ریزی شده در سن پترزبورگ را مورد توجه قرار داد و آن را آغاز همکاری های دو کشور در زمینه امنیتی دانست.

او در کنفرانسی تلفنی گفت: اطلاعات مخفی آمریکا درباره یک حمله برنامه‌ریزی شده در سن پترزبورگ، جان انسان های زیادی را نجات داد. روسیه و آمریکا باید سعی کنند در آینده همکاری مشابهی داشته باشند.

پسکوف  اظهار داشت: این اقدام چیزی جز یک نمونه ایده آل از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم نیست. ما باید این استانداردها را ارتقا دهیم.

شب گذشته سازمان امنیت فدرال روسیه با همکاری آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) موفق به خنثی سازی عملیات بمبگذاری در سن پترزبورگ شدند. سازمان سیا اطلاعاتی از یک هسته تروریستی در اختیار روسیه قرار داده است. این گروه قصد داشته‌اند بمبی را در یک کلیسا در شهر «سن پترزبورگ» منفجر کنند. تمامی اعضای این حمله برنامه ریزی شده که از اعضای گروه تروریستی داعش بودند، بازداشت شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل ارائه اطلاعات مربوط به یک حمله تروریستی در روسیه، تشکر کرد.