هشدار نماینده فلسطین در سازمان ملل به آمریکایی‌ها

«ریاض منصور»، نماینده فلسطین در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه «دیلی عرب نیوز» اعلام کرد در صورتی که واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل  را وتو کند، فلسطین این موضوع را به مجمع عمومی سازمان ملل ارجاع می دهد.

نماینده سازمان ملل در حالی این اظهارات را بیان کرده که شورای امنیت امروز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر در مخالفت با تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتختی رژیم صهیونیستی را بررسی می کند.

ریاض منصور با اشاره به همکاری نزدیک مقامات فلسطینی و مصری با اعضای شورای امنیت سازمان ملل روی این پیش‌نویس، نسبت به حمایت کامل آنها اطمینان داد. او اعلام کرد در صورت وتوی قطعنامه از سوی آمریکا، هیئت فلسطینی می تواند با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل نسبت به تشکیل اجلاس عمومی  سازمان ملل اقدام کند.

آرای مجمع عمومی سازمان ملل بهترین شیوه برای اعلام مخالفت جهان با تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی است.

بر اساس این طرح پیشنهادی هرگونه تصمیم و اقدامی که مفهوم تغییر طبیعت، وضعیت و جمعیت  قدس را به دنبال داشته باشد، وجهه قانونی ندارد، پوچ و باطل است و باید لغو شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 6 دسامبر اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد. این اقدام ترامپ موج گسترده ای از انتقادها و تظاهرات را در عرصه بین المللی به دنبال داشت.

رژیم صهیونیستی مدعی است اورشلیم (قدس) پایتخت حتمی اسرائیل است. این رژیم در سال 1967 طی جنگی بخش شرقی این شهر را اشغال کرد؛ الحاقی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشد.