از سرگیری سفر گردشگران چینی به کره شمالی

منابع خبری اعلام کردند گردشگران چینی همچنان از طریق شهر مرزی داندونگ به پیونگ یانگ سفر می کنند. این در حالی است که ماه گذشته مقامات چینی در آستانه سفر دونالد ترامپ به این کشور اعزام تورهای گردشگری از چین به مقصد کره شمالی را به طور غیررسمی متوقف کرده بودند.

روز جمعه یک گروه 40 نفره از گردشگران چینی از شهر مرزی داندونگ به مقصد کره شمالی سفر کردند. این امر نشان می دهد مقامات چینی به اعمال محدودیت های جدی در زمینه گردشگری تمایلی ندارند.

دفتر گردشگری داندونگ از اظهار نظر در این خصوص طفره رفت. وزارت خارجه چین نیز در واکنش به از سرگیری اعزام تورهای گردشگری به پیونگ یانگ اظهار کرد دست اندرکاران برگزاری این تورها متوجه وخامت اوضاع نیستند. با این حال، خودداری مقامات چینی از اعمال محدودیت های رسمی برای سفرهای گردشگری به مقصد کره شمالی موجب شده است آژانس های گردشگری چین به از سرگیری سفرهای گردشگری به کره شمالی اقدام کنند.

صنعت گردشگری کره شمالی از جمله منابع پیونگ یانگ برای جذب سرمایه است که از سوی سازمان ملل مشمول اعمال محدودیت نشده است. یک موسسه تحقیقاتی کره جنوبی درآمد سالانه حاصل از صنعت گردشگری کره شمالی را  44 میلیون دلار تخمین زده است.