امیدواریم جهان درس خوبی به آمریکا بدهد

در پی تهدید ترامپ به قطع کمک مالی به کشور‌ها در آستانه رای گیری در سازمان ملل درباره قدس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از جامعه بین‌الملل خواست خود را به «مشتی دلار» نفروشند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در آنکارا اعلام کرد «من از کشور‌های جهان می‌خواهم به ویژه عزم خود را به مشتی دلار نفروشند. دلار‌ها باز می‌گردند، اما عزمی که فروخته شود بازگشتی نخواهد داشت».

این اظهارات، چند ساعت قبل از به رای گذاشته شدن قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم آمریکا به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان شد.

ترامپ روز چهارشنبه تهدید قطع کمک‌های مالی آمریکا به کشور‌هایی را مطرح کرد که که به این قطعنامه رای مثبت دهند. او اعلام کرد «بگذارید آن‌ها علیه ما رای دهند ما مبالغ بیشتری را صرفه جویی خواهیم کرد و این برای ما اهمیتی ندارد».

رئیس جمهور ترکیه گفت: «امروز آمریکا در پی خرید عزم ما با دلار است. آقای ترامپ شما به هدف خود برای خرید عزم ترکیه با دلار نخواهید رسید. تصمیم ما آشکار است».

اردوغان افزود: «آرزوی من این است که آمریکا به نتیجه‌ای که می‌خواهد نرسد. من انتظار دارم که جهان، درس خوبی به آمریکا بدهد و این آرزوی من است».