اعتراضات به فساد کابینه نتانیاهو ادامه دارد/ نه چپی، نه راستی ، بلکه درستی!

بیش از ۱۰ هزار نفر در سراسر فلسطین اشغالی شنبه شب در اعتراض به فساد در کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خیابانها آمده و تظاهرات کردند.

طی این اعتراضات سراسری، هزاران نفر در بلوار «راتشیلد» تل آویو راهپیمایی کرده و حدود ۸۰۰ تن نیز در میدان «صهیون» بیت المقدس و صدها نفر نیز در شهر حیفاء تظاهرات کردند.

در همین راستا، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در تظاهرات معترضان علیه فساد در کابینه «بنیامین نتانیاهو» در شهر بیت المقدس گفت: «فساد در کابینه نخست وزیر اسرائیل خطرناکتر از تهدید ایران، حزب الله، حماس یا حتی داعش است».

راهپیمایی شنبه شب در بیت المقدس نخستین تجمع اعتراضی اسرائیلیان راست گرا و همچنین طرفداران حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است که علیه فساد در کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

این اعتراضات به ابتکار عمل و دعوت «یوآز هندل» روزنامه نگار و مدیر پیشین ارتباطات نتانیاهو برگزار شد که با انتشار یک پُست در فیسبوک نوشت: «می خواهم روز شنبه اعتراض کنم.. نه در تل آویو، بلکه در قدس؛ و نه علیه حاکمیت قانون بلکه برای حاکمیت قانون».

گفتنی است که اکثریت افرادی که در راهپیمایی تل آویو شرکت کردند، از جناحهای میانه و چپ طیف سیاسی بودند. معترضان در این راهپیمایی- که برای چهارمین هفته متوالی ادامه دارد- خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

معترضان بنرهایی حمل می کردند که بر روی آنها این عبارت نقش بسته بود: «نه چپی، نه راستی ، بلکه درستی».

معترضان در بیت المقدس نیز شعارهایی همچون «ما سزاوار سیاست پاکدستانه هستیم»، سردادند.