کناره گیری معاون رئیس اف بی آی از سمتش

اندرو مک کیب، معاون مدیر پلیس فدرال آمریکا قصد اعلام بازنشستگی در سال آینده میلادی را دارد. واشنگتن پست گزارش داد که این تصمیم احتمالا پس از ماه ها انتقاد از جمهوریخواهان کنگره و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گرفته شده است.

واشنگتن پست گزارش داد که مک کیب تصمیم به بازنشستگی خود را چندین ماه پس از آن گرفت که مجاز به دریافت حقوق کامل بازنشستگی خود شد. به گزارش این روزنامه مک کیب تا ماه مارس آتی مجاز به دریافت بازنشستگی کامل نیست و قصد دارد به محض آنکه شرایط دریافت حقوق کامل را به دست آورد اعلام بازنشستگی کند.

یک سخنگوی بخش تحقیقات اداره فدرال از اظهارنظر دراین باره خودداری کرد. جمهوریخواهان کنگره به انتقاد از مک کیب پرداخته و او را به تعصب و جانبداری علیه ترامپ متهم کرده‌اند. چاک گریسلی جمهوریخواه، رئیس کمیته قضایی سنا به خبرنگاران گفت که او خواستار خروج مک کیب از اف بی آی است.

کمیته اطلاعاتی سنا روز سه شنبه مصاحبه‌ای غیر علنی با مک کیب داشت که در آن درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016، واینکه ایا ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو در ارتباط بوده یا خیر سوالاتی مطرح شد.

روز پنجشنبه نیز کمیته قضایی مجلس نمایندگان که تحت مدیریت جمهوریخواهان قرار دارد از مک کیب درباره نحوه مدیریت تحقیقات درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه امریکا سوالاتی پرسید. این کمیته در ماه اکتبر وعده  داد که تحقیقات تازه ای را درباره نحوه مدیریت پرونده ایمیل های کلینتون انجام خواهد داد.

ترامپ روز شنبه نیز در پیامی توییتری نوشت که معاون مدیر اف بی آی 90 روز دیگر بازنشست شده و از مزایای کامل بازنشستگی خود بهره مند خواهد شد.