به گزارش ایرنا؛به نقل از روزنامه سوییسی 'له تمپس': این روزنامه افزود: او اتهامات را پذیرفته و با دادستان عمومی به توافق رسیده و محكومیت او شامل ۲۴ ماه زندان تعلیقی و ۳۵۰۰ فرانك جریمه است. وی همچنین مبلغ ۳۰ هزار فرانك ادعای غرامت كردیت سوییس را نیز پذیرفت.



' له تمپس ' نوشت: البته متهم اصلی یک فرد اتریشی بود که برای مقامات آلمانی کار می کرده است؛ او خودش را در سلولی که حبس شده بود با کابل تلویزیون به دار آویخت و دست نشانده او که در آن زمان همکار بانک بوده است، به اتهام جاسوسی اقتصادی و نقض رازداری بانکی و همچنین پول شویی به نفع آلمان، محاکمه شد.

گفتنی است این متهم لیست های بلندی از مشتریانی که سپرده های آنها بین ۱.۸ تا ۲ میلیارد فرانک بوده را به طور دست نویس در اختیار آلمان ها قرار داده و در برابر آن ۱۳ تا ۱۶ هزار فرانک از متهم اصلی دریافت کرده، این درحالی است خود متهم اصلی که خودکشی کرده حدود ۲.۵ میلیون یورو دریافت کرده بود.

به نوشته این روزنامه سوییسی، نقش اصلی فرد اتریشی كه كارمند كردیت سوییس نبوده در این ماجرای جاسوسی تایید شده و او فردی بوده كه ارتباطات با آلمان ها را مدیریت و جهت فروش آنها مذاكره می كرده است. این فرد همچنین با انتقال درخواست های جدید آلمانی ها به همكارش، در جهت ایجاد یك شبكه اطلاعاتی اقدام كرده است.