پیامدهای تصمیم ترامپ درباره قدس همچنان ادامه دارد

شمار شهدای فلسطینی از 22 روز پیش که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شهر اشغالی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد به 16 نفر رسیده است و بیش از سه هزار فلسطینی نیز زخمی و 620 نفر نیز بازداشت شده اند. گروههای فلسطینی نیز مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات چهارمین جمعه خشم دعوت کرده اند.

گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به تصاویر حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان، گفت: این صحنه در بیست و دومین روز پیاپی به صحنه روزانه در فلسطین اشغالی تبدیل شده است. او با اشاره به آمار شهدا و زخمی ها و بازداشت شدگان در کرانه باختری اشغالی و قدس اشغالی و غزه پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: 170 نفر از بازداشت شدگان فلسطینی را نوجوانان و 12 نفر از آنان را نیز زنان تشکیل می دهند.

با ورود درگیری ها به چهارمین هفته خود، نیروهای اشغالگر قدس بر حملات خود به مناطق و شهرهای اشغالی در کرانه باختری اشغالی و قدس اشغالی افزوده و دهها فلسطینی را بازداشت کرده اند، اما این حملات به سرعت به درگیری ها در اردوگاه قلندیا و منطقه سلواد در شرق رام الله منجر شد. نیروهای اشغالگر به مناطق سعیر و بیت آمر در شهر الخلیل حمله کردند.

 در قدس اشغالی نیز درگیری هایی در باب المجلس و جاده الواد روی داد و نیروهای اشغالگر به منطقه سلوان در جنوب مسجد الاقصی و عناته در شرق آن یورش بردند. هزار صهیونیست نیز در تاریکی های شب به مجتمع مرقد پیامبر یوشع بن نون با حمایت سربازان اشغالگر یورش بردند.

حملات رژیم صهیونیستی پس از آن تشدید می شود که ارتش این رژیم در گزارشی به کابینه امنیتی اعلام کرد که اوضاع در نوار غزه ممکن است از کنترل خارج شود و اوضاع شبیه شرایط پس از حمله اسرائیل در تابستان سال 2014 است. همین گزارش نیز باعث شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با هشدار درباره آنچه «تنش آفرینی نظامی!» در نوار غزه خواند، گفت به هیچ گروه جهادی اجازه تنش آفرینی (مقابله با نظامیان صهیونیست) را نخواهد داد و تهدید کرده است از همه وسایل استفاده خواهد کرد.