آمریکا باید سوریه را سریعا ترک کند

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ما بارها اعلام کرده ایم که اگر هدف آمریکایی ها در سوریه، همانطور که خود آن ها اعلام کرده اند مبارزه با تروریسم باشد، آماده همکاری با آن ها هستیم.

لاوروف با اشاره به توافق پوتین و ترامپ پس از دیدار در ویتنام، در خصوص سوریه گفت: علاوه بر این، روسیه، آمریکا و اردن در تاریخ ۸ نوامبر یک یادداشت سه جانبه را در مورد اصول کاهش تنش در جنوب سوریه امضا کردند که هدف آن تحکیم موفقیت طرح آتش بس در این منطقه است. مناطق کاهش تنش، کارایی خود را ثابت کرده است.

وی افزود: ما معتقدیم که آمریکایی ها به دلیل اینکه فعالیت های تروریستی در سوریه از بین رفته، باید خاک سوریه را ترک کنند و این امر نباید طول بکشد. من به شما یادآوری می کنم که شورای امنیت سازمان ملل فعالیت های آمریکا یا ائتلاف هایی را که در سوریه رهبری می کند مجاز نمی داند و دولت مشروع سوریه نیز از آنها دعوت نکرده است.

لاوروف در ادامه گفت: اظهارات وزارت دفاع آمریکا درباره نیات آمریکایی‌ها برای باقی ماندن در سوریه تا تحقق راه‌ حل سیاسی در این کشور، شگفت آور است. با توجه به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل، که آمریکا نیز از آن دفاع کرد، فقط مردم سوریه می توانند در مورد آینده سوریه تصمیم گیری کنند.