افشای اطلاعاتی جدید درباره ارتباط اعضای تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روس

به تازگی مشخص شده است که «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال 2016 به «اکساندر داونر»، سفیر استرالیا در انگلیس گفته است که روسیه «اطلاعاتی کثیف» علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در اختیار دارد.

روزنامه نیویورک تایمز نخست این خبر را افشا کرد و نوشت شاید این گفته های پاپادوپولوس باعث آغاز تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شده باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، جورج پاپادوپولوس در مه سال 2016 در یک کلوب شبانه در لندن بوده است و پس از خوردن نوشیدنی های الکلی فراوان، این اطلاعات را در اختیار سفیر استرالیا قرار داده است.

جورج پاپادوپولوس پیشتر اتهام دروغ گفتن به اف بی آی درباره نشست های برنامه ریزی شده در دوره حضور در کمپین انتخاباتی ترامپ را پذیرفت و هم اکنون در حال همکاری با اف بی آی درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست.

نیویورک تایمز به نقل از 4 مقام ناشناس آمریکایی و استرالیایی نوشته است که حدود دو ماه بعد که هزاران ایمیل هیلاری کلینتون به اینترنت درز کرد، دولت استرالیا اظهارات جورج پاپادوپولوس را به اف بی آی گزارش کرده است. تاکنون مشخص نشده است که چرا جورج پاپادوپولوس این اطلاعات محرمانه را در اختیار سفیر استرالیا قرار داده است. به نظر می رسد این شخص هم این اطلاعات مهم را در اختیار دولت استرالیا قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا، کاخ سفید و کارکنان کمپین انتخاباتی ترامپ برای کوچک جلوه دادن نقش پاپادوپولوس، او را یک «داوطلب پایین رتبه» خواندند. این در حالی است که پاپادوپولوس تا روز تحلیف رئیس جمهور آمریکا در بیشتر نشست ها در کنار ترامپ و مقامات ارشد حضور داشته است.