پخش نخستین تصاویر از آزادی پسر پادشاه در کنار ولیعهد سعودی

تلویزیون رسمی عربستان سعودی، نخستین‌تصاویر از آزادی  «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» پسر پادشاه پیشین عربستان  را در کنار «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور پخش کرد که به سوژه‌ای برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری مختلف تبدیل شد.

 

متعب بن عبدالله در نوامبر گذشته به دستور «سلمان بن عبدالعزیز» از وزارت گارد ملی این کشور برکنار شد و به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد و به همراه شمار درگیری از شاهزادگان با اتهاماتی مشابه در  هتل 5 ستاره «ریتز کارلتون» تحت بازداشت قرار گرفت.

برخی منابع اخیرا اعلام کرده بودند که وی ماه پیش با پرداخت یک میلیارد دلار از بازداشت خارج شده است. اما این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده بود که تلویزیون عربستان با انتشار تصاویری از او، آزادیش را تایید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الجزیرة» و خبرگزاری «اسپوتنیک»؛ محمد بن سلمان با پسرعمویش، در حاشیه برگزاری مسابقات اسب‌دوانی جام ولی‌عهد و در باشگاه اسب‌سواری «ملک عبدالعزیز» واقع در منطقه «جنادریه» در ریاض دیدار کرد که در این تصاویر نیز مشاهده می‌شود. به محضو ورود بن‌سلمان به این باشگاه، شاهزاده «فیصل بن بندر بن عبدالعزیز» امیر ریضا و شماری از شاهزادگان و مقامات مسئول سعودی به استقبال او رفتند.

روزنامه سعودی «عکاظ» می‌نویسد که در پی توافق شاهزادگان بازداشتی با دولت، 23 شاهزاده آزاد شده‌اند و انتظار می‌رود که طی روزهای آینده، شمار دیگری از آنها آزاد شوند و آن دسته از شاهزادگان و مسئولانی که حاضر به توافق با دولت نشده‌اند، تحت محاکمه قرار خواهند گرفت.