ارتش سوریه به رؤیای رژیم صهیونیستی پایان داد

ارتش سوریه سال میلادی جدید را با کنترل بر تپه‌های استراتژیک "الحمر" در حومه قنیطره آغاز کرد و توانست با این پیشروی نقشه‌های اسرائیل را برای ایجاد منطقه حائل تحت سیطره گروه‌های تروری وابسته به این رژیم ناکام بگذارد.

به گفته منابع سوری نیروهای دولتی پرچم این کشور را بر فراز تپه‌های الحمر برافراشته و به تقویت پایگاه‌های خود در تمامی این منطقه استراتژیک که در شرق شهرک الحضر واقع است، پرداختند.

این پیشروی و دستاورد مهم نتیجه عملیات نظامی ارتش سوریه در طول سه ماه است که طی آن گروه‌های تروریستی را مجبور به تسلیم کرد.

منطقه تپه‌های الحمر، روستاهای جبل الشیخ و مناطق جباتا الخشب و مشاتی حضر در حومه قنیطره را به هم وصل می‌کند و در مسیر امداد گروه‌های مسلح به سمت خان الشیح و مزارع آن در حومه جنوب غربی دمشق واقع است.

نگرانی اسرائیل از پیشروی‌ ارتش سوریه

در همین راستا، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به "خطر بزرگ" موفقیت‌های میدانی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در جنوب این کشور هشدار داد.

وی گفت: آن‌ها می‌خواهند برای گسترش موفقیت ایران و ایجاد حضور زمینی و دریایی ایران در سوریه و ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی به ارتفاعات جولان بازگردند و این خطر بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

این تحول در زمانی رخ داده که رسانه‌های رژیم صهیونیستی زنگ خطر را به دنبال پیشروی ارتش سوریه و هم‌پیمانانش و تشدید حملاتشان علیه شورشیان در منطقه جبل الشیخ در مرزهای شمالی جولان به صدا درآورده‌اند.