ارتش سوریه آماده شکستن محاصره پایگاه حرستا

ارتش سوریه با حمایت روسیه حملات خود را علیه آخرین مقر شورشیان در حومه شرقی دمشق تشدید کرده و آماده شکستن محاصره پایگاه نظامی در حرستا است که شورشیان کنترل بخشی از آن را در دست دارند.

به گفته این منابع، ارتش سوریه نیروهای ویژه را گردهم آورده و آماده حمله بزرگی برای شکستن محاصره شده است. به نظر می‌رسد حدود 200 سرباز در داخل این پایگاه از سوی مخالفان محاصره شده باشند.

از روز یکشنبه شورشیان سوری به ویژه گروه احرار الشام دامنه سیطره خود را بر بخش‌هایی از این پایگاه نظامی در حرستا را افزایش داده‌اند. حرستا یکی از آخرین مقرهای شورشیان سوری در غوطه شرقی دمشق است.

شورشیان نوامبر گذشته به این پایگاه یورش بردند تا از فشار بر شهرک‌ها و روستاهای غوطه شرقی بکاهند.

منابع مخالف سوری نیز مدعی هستند که مخالفان در شرق پایتخت پیشروی گسترده‌ای داشته‌اند و کنترل برخی مناطق را در دست گرفته و به ساختمان اطلاعات هوایی در حرستا رسیده‌اند.

این منابع مدعی هستند که جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه حملات هوایی زیادی را علیه حرستا انجام دادند تا راه را برای پیشروی نیروهای زمینی باز کنند اما نیروهای ارتش به پیشروی دست نیافتند.

به گفته منابع مخالف سوری، شورشیان کنترل برخی پایگاه‌های استراتژیکی را در حرستا به دست گرفته و صدها سرباز سوری را محاصره کرده‌اند.

منابع نزدیک به نظام سوریه نیز اعلام کردند که ارتش این کشور در مقابل گروه‌هایی که قصد ورود به ساختمان استانداری و امنیت جنایی را داشتند ایستادند و تعداد زیادی از آن‌ها را سیر کردند.

ارتش سوریه همچنین در ادامه پیشروی خود در حومه حماه و ادلب، کنترل روستاها و شهرک‌های منطقه الخوین، الزرزور، رسم شم الهوی، النیحه، المشرف، قلیعات طویبیه در حومه شمال شرقی حماه را در دست گرفتند.

ارتش سوریه می‌گوید توانسته تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورد.