تصمیم ترامپ برای انتخاب دامادش به عنوان وزیر خارجه آمریکا

«مایکل ولف» در کتاب جنجالی‌اش با عنوان «آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ» نوشته است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، این ایده را که جرد کوشنر، دامادش، در آینده سمت وزیر خارجه را از آن خود کند، در سر می‌پروراند.

بخشی از کتاب جنجالی ولف: ترامپ قصد دارد دامادش را به جای وزیر خارجه آمریکا بنشاند

ولف در این کتاب نوشت «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، در یکی از نخستین ملاقات‌هایش با ترامپ قصد داشت او را برای خروج دخترش «ایوانکا» و داماداش «جرد کوشنر» از کاخ سفید متقاعد کند؛ اما بر اساس کتاب ولف، جان کلی خیلی زود متوجه شد که ترامپ از عملکرد آنها راضی است و حتی سمت‌های مهم‌تری را برای کوشنر در نظر دارد. در این کتاب آمده است:

«ژنرال کلی در یکی از نخستین ملاقات‌هایش با رئیس‌جمهور، جرد و ایوانکا را در دستور کار داشت؛ اینکه رئیس‌جمهور درباره ایفای نقش آنها چه دیدگاهی دارد، نکات منفی و مثبت آن‌ها از نظر او چیست و پیش بینی می‌کند چگونه پیش بروند. کلی انتظار داشت این یک بحث سیاسی درباره خروج آنها از کاخ سفید باشد. اما کلی متوجه شد رئیس‌جمهور از تمام جنبه‌های عملکرد آنها در بخش غربیکاخ سفید راضی است. تنها تغییری که ترامپ در نظر داشت این بود که جرد ممکن است در آینده سمت وزیر خارجه را به خود اختصاص دهد».

ولف برای نوشتن این کتاب بیش از 200 مصاحبه انجام داده است، اما اعلام نکرده اطلاعات مذکور را از کجا دریافت کرده است. گفته می‌شود ولف چندین ساعت مکالمه را هم ضبط کرده است.

این موضوع در حالی افشا شد که نقش ایوانکا ترامپ و همسرش کوشنر در کاخ سفید مدت‌هاست که مورد بحث و جدال بوده است. به گفته ولف، «ان کولتر» مفسر سیاسی حزب جمهوری خواه، زمانی که ترامپ فقط یک کاندید انتخاباتی بود به او گفت که نمی توانید به راحتی فرزندانش را در کاخ سفید استخدام کند. کولتر گفت: «هیچ کس این را به شما نمی‎‌گوید. اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. شما نمی‌توانید فرزندانتان را استخدام کنید».

مدیریت سازمان ترامپ برای رئیس‌جمهور آمریکا یک مسئله خانوادگی بوده است و او پس از ورود به کاخ سفید مدیریت آن را به دو پسرش «اریک» و «دونالد ترامپ جونیور» داده است.

شایان ذکر است، ارتباط ترامپ و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز دچار تنش و کشمکش بوده است. ترامپ در ماه نوامبر از اینکه تیلرسون بتواند در این سمت باقی بماند اظهار تردید کرد؛ اما تیلرسون  اعلام کرد که سمتش را ترک نخواهد کرد.