اسناد پنتاگون آمریکا لو رفت

افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون در اظهار نظری جدید درباره دونالد ترامپ می‌گوید که وی نسبت به نیکسون از برخی جهات شرورتر و خطرناک‌تر است.

دانیل البسرگ، که به خاطر افشای اسناد طبقه‌شده پنتاگون درباره دروغ‌های مکرر دولت آمریکا درباره جنگ ویتنام و ارائه آن‌ها به مطبوعات به حبس ابد محکوم شده است می‌گوید: ترامپ - برخلاف نیکسون - آشکارا رسانه‌ها را شیطانی و شرور به تصویر کشانده و تلاش دارد آن‌ها را تضعیف کند.

این تحلیلگر پیشین نظامی 86 ساله آمریکایی می‌گوید: «آنچه که تاکنون نداشته‌ایم رئیس‌جمهوری است که به شیوه ترامپ رسانه‌ها را شیطانی و شرور به تصویر می‌کشد و به پایگاه (اجتماعی و هواداران) خود می‌گوید که مطبوعات اخباری را علیه وی منتشر می‌کنند».

به گفته این تحلیلگر نظامی آمریکایی، نیکسون مطبوعات را دشمن می‌دانست، اما این موضوع را علنی نمی‌کرد و محرمانه نگه می داشت. اما این مسئله را ترامپ در توئیت‌هایش بیان می‌کند.

این افشاگر اسناد پنتاگون در ادامه به این نکته اشاره کرد که «نیکسون تلاشی نکرد تا مطبوعات را بی‌ثبات کند. این یک مسئله جدید و شرورانه است ... مطبوعات تمامی آن چیزی است که ما داریم».

وی بر این باور است که دیگر بخش‌های حاکمیت آمریکا به دنبال مقابله با حملات ترامپ علیه رسانه‌ها نیستkد. به گفته وی، «اگر ترامپ موفق است، (به این معنی است که) دموکراسی ما به میزان زیادی در معرض تهدید قرار دارد».