دعوای چاوز و اوباما بر سر رابطه با ایران

به گزارش عصر ايران، روزنامه " ال يونيورسال " ونزوئلا روز دوشنبه متن مصاحبه خود با باراك اوباما را منتشر كرده است كه در آن رييس جمهوري آمريكا رابطه دولت كاراكاس با دولت هاي ايران و كوبا را زير سوال برده است .

اوباما در این مصاحبه گفته است: ‌ " ملت ونزوئلا ملتی پر افتخار است … آمریکا هیچ تمایلی برای مداخله در روابط خارجی ونزوئلا ندارد هر چند که به باور من روابط دولت ونزوئلا با ایران و کوبا هیچ نفعی برای ونزوئلا و مردمش ندارد. "

اوباما افزوده است: ‌ " ‌ دیر یا زود مردم ونزوئلا تصمیم خواهند گرفت که رابطه با کشوری که در انزوای بین المللی بوده و ناقض صریح حقوق بشر است و به طور مستمر از تروریسم بین المللی حمایت می کند چه نفعی می تواند برای آنها داشته باشد. "

چاوز در پاسخ به این اظهارات اوباما گفت: ‌ " ‌ اوباما، سرت به کار خودت باشد مرد. بهتر است به موضوع اداره کشور خودت تمرکز کنی که این روزها غرق در فاجعه است. سعی نکن برای رای جمع کردن به ونزوئلا حمله کنی. "

چاوز افزود :" اوباما تو يك حقه بازي ... برو از سياهان كشور خودت بپرس كه براي آنها چه كار كرده اي ؟ برو از مردم آفريقا بپرس كه تو را به خاطر رنگ پوستت و اينكه پدرت آفريقايي بوده ، باور كردند . تو يك آفريقايي تباري اما امروز مايه شرمندگي آنها شده اي ."