نگرانی صهیونیست ها از تجهیز حزب الله به سلاح های نوین

حملات هوایی و موشکی اخیر رژیم صهیونیستی به مواضعی در خاک سوریه، نشان‌دهنده افزایش نگرانی‌های محافل صهیونیستی و ترس آنها از سلاح‌های پیشرفته حزب‌الله است.

حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و موشک‌باران منطقه القطنیه در حومه دمشق که به وقوع خسارت‌هایی مادی منجر شد، نشان‌دهنده وجود نگرانی‌های شدید میان مسئولان تل‌آویو از افزایش توانمندی‌های ارتش سوریه و تجارب میدانی آن و همچنین دو برابر شدن توان تسلیحاتی حزب‌الله است.

رژیم صهیونیستی به انجام این حملات هوایی خصمانه که با پدافند دفاعی سوریه روبه‌رو شد و تنها یکی از آنها بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، به انبار سلاح حزب‌الله اصابت کرد، به‌صورت رسمی اعتراف نکرد، اما در بیانیه‌ای که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صادر کرد، درباره ادامه اتخاذ همه تدابیر لازم برای ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای انتقال سلاح به حزب‌الله از طریق خاک سوریه تهدید شده است.

آنچه این روزها بیشتر نتانیاهو و دولتش را می‌ترساند، رسیدن سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله است که توانایی‌هایش را برای یورش به عمق سرزمین‌های اشغالی تقویت کرده است، به‌گونه‌ای که مطالبی که در روزهای اخیر از زبان کارشناسان نظامی به بیرون درز کرده است، تأکید دارد، زرادخانه حزب‌الله نه‌تنها مملو از موشکهای با قدرت تخریبی بالا شده است، بلکه از «قایقهای جنگی»ای برخوردار است که رادارگریز هستند و همچنین کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی دارد که در پایگاه‌های حزب‌الله در لبنان ساخته شده‌اند و توانایی این را دارند سکوهای گازی رژیم صهیونیستی را در آبهای دریای مدیترانه هدف قرار دهند.

رأی الیوم در ادامه نوشت: نتانیاهو تهدید می‌کند، اما توانایی انجام کاری بیش از این حملات هوایی را ندارد، حملاتی که ناتوانی خود را از محقق ساختن اهدافش به اثبات رسانده است. نتانیاهو پیش از این به ممانعت از رسیدن ارتش سوریه و یگانهایی وابسته به حزب‌الله به مرزهای شرقی خود در جنوب سوریه تهدید کرده بود، در حالی که اکنون نیروهای سوری بر بیشتر بخش‌های غوطه غربی سیطره یافته‌اند و به القنیطره و مرزهای جولان اشغالی می‌رسند، موضوعی که زمینه را برای ایجاد پایگاه‌هایی در این مناطق برای حزب‌الله و حتی گروه‌های فلسطینی مهیا می‌سازد.

مثلث سوریه، ایران و مقاومت لبنان همچنان بزرگترین تهدید برای رژیم اشغالگر محسوب می‌شود، به‌ویژه پس از نزدیک شدن پایان جنگ در سوریه و پیروزی محور مقاومت در سوریه و عراق و شکست اغتشاشات اخیر برای هم زدن ثبات نظام ایران.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حملات هوایی اسرائیل به سوریه برای هدف قرار دادن انبارها و مهمات حزب الله در این برهه زمانی که دولت‌های عربی و حوزه خلیج فارس آشکارا دم از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر می‌زنند، تأکید می‌کند که قطب‌نمای ملی سوریه تغییر نکرده است و همچنان به‌سمت دشمن اصلی و حقیقی امت عربی و اسلامی است؛ موضوعی که مورد هدف قرار گرفتن سوریه از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و حتی عربها را تفسیر می‌کند. سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله نیز در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی المیادین تأکید کرد که غافلگیری‌های زیادی در هر جنگ پیشِ‌رو وجود دارد. وی همچنین اشاره کرد که بازپس‌گیری الجلیل یکی از اهدافی است که مقاومت، کنار هدف قرار دادن همه شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی، برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌کند.

ممکن است هدف از این اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی، کشاندن سوریه و حزب‌الله به جنگی در وقت نامناسب و پیش از تأمین امنیت همه خاک سوریه و بازپس‌گیری حاکمیت از سوی حکومت سوریه باشد. همچنین کاملاً روشن است که نسبت به این نقشه آگاهی لازم وجود دارد و در نتیجه تلاش‌ها برای ناکام گذاشتن آن در حال انجام است، درست مانند ناکام گذاشتن تمامی توطئه‌ها علیه سوریه در طول هفت سال گذشته؛ اما اگر رژیم صهیونیستی جنگ بخواهد، خود بزرگترین بازنده خواهد بود، آن هم پس از تحولات راهبردی در موازنه قوا علیه این رژیم، که دیگر همچون گذشته، سلاح هوایی تنها عنصر سرنوشت‌ساز در جنگها نیست.