به گزارش جام نیوز، هفتهنامه فلسطینی "المنار" ۲۰ دسامبر (۲۹آذر) در خبری نوشت: ادعای امیر قطر در مورد حق خاندان "آل ثانی" برای به دست گرفتن قدرت در عربستان سعودی و سلب قدرت از "آل سعود"، خشم خاندان حاکم عربستان را برانگیخته است.

یک دیپلمات فرانسوی ادعاهایی از " حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر قطر در مورد حق خاندانش برای به دست گرفتن قدرت در عربستان را به آل سعود منتقل کرده و خشم آنها را برانگیخته است.

یک منبع آگاه در پاریس و نزدیک به دایره امور خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه، گفت که امیر قطر اخیرا در ضیافت شام با دو مقام فرانسوی گفته بود: «خاندان من(آل ثانی) حق دارند قدرت را از آل سعود در عربستان بگیرند.»
امیر قطر همچنین تاکید کرده است که اصالت خانوادگی وی از " نجد " در حجاز است و جد بزرگ وی " حمد آل ثانی " از " نجد " مهاجرت کرده است؛ بنابراین فرزندان و نوادگان وی حق دارند به هر شیوه ممکن زمام امور را در عربستان به دست بگیرند.

بنا بر این گزارش این اظهارات امیر قطر به گوش حاکمان عربستان رسیده و آنها اقدامات تحریک‌آمیز علیه " آل ثانی " در قطر را افزایش داده‌اند؛ همچنین حاکمان عربستان برخی از فرزندان آل سعود را به سوء استفاده از بیماری و وخامت حال ملک " عبدالله بن عبدالعزیز " برای پیروی از خاندان آل ثانی و تبعیت از دستورات واشنگتن متهم کردند.