جنجال بر سر صحبت های غیر متعارف ترامپ در مورد زن کره ای

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت در میان خشم جهانیان از سخنان اخیر دونالد ترامپ که برخی کشور‌ها را «چاه مستراح» خوانده بود، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با فاش شدن اظهارنظر او درباره یک تحلیلگر زن کره‌ای، با موج جدیدی از انتقاد‌ها مواجه شد.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود افزود: بر اساس برخی گزارش‌ها، ترامپ یک تحلیلگر اطلاعاتی را که در دفتر وی در کاخ سفید به وی اطلاعاتی ارائه می‌کرد، «بانوی کره‌ای زیبا» خواند و پیشنهاد کرد وی در مذاکرات کره شمالی حضور داشته باشد.

ان‌بی‌سی نیوز از مراودات بین رئیس جمهور و یک تحلیلگر اطلاعاتی، که کارشناس سیاست گروگانگیری است، خبر داد. در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است این تحلیلگر پاییز گذشته درباره آزادی قریب‌الوقوع خانواده‌ای که در پاکستان گروگان گرفته شده بودند، به ترامپ گزارش می‌داد.

این شبکه خبری آمریکایی به نقل از دو مقام مطلع از این مراودات افزود رئیس جمهور آمریکا در جلسه‌ای که با این تحلیلگر داشت، از وی پرسید اهل کجاست و وی نیز پاسخ می‌دهد نیویورک؛ اما رئیس جمهور تاکید کرد: «اصالتا اهل کجا هستی؟» تحلیلگر هم در پاسخ گفت: «والدینم کره‌ای هستند.» ترامپ هم از یکی از مشاورانش پرسید چرا این «بانوی زیبای کره‌ای» در مذاکرات هسته‌ای کره شمالی حضور نداشته است؟!

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه افزود با این تحلیلگر که هویتش فاش نشده، مصاحبه‌ای انجام نداده است. کاخ سفید هم تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.