ائتلاف ۳۰ کشور برای مقابله با یک نفر

منبعی در دولت کانادا روز دوشنبه گفت: نشستی که قرار است با هدف مقابله با بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی در کانادا برگزار شود، تا حدی بر چگونگی تضمین اجرای کامل همه تحریم‌های اعمال شده بر کره شمالی توسط دیگر کشور‌ها متمرکز خواهد بود.

مقاماتی بلندپایه از ۲۰ کشور روز سه شنبه در ونکوور گردهم می‌آیند تا نشستی یک روزه را با هدف افزایش فشار‌های دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی به منظور وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای خود، برگزار کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیشتر تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کره شمالی اعمال کرده بود، ماه گذشته اقدامات تنبیهی جدیدی را با هدف محدود شدن دسترسی پیونگ یانگ به فرآورده‌های نفتی پالایش شده، کاهش صادرات نفت به کره شمالی و همچنین کاهش درآمد‌های خارجی آن تصویب کرد. فشار‌ها بر کره شمالی در حالی رو به افزایش است که نشانه چندانی از تسلیم شدن از سوی کیم جونگ اون رهبر این کشور مشاهده نمی‌شود.

این منبع دولت کانادا افزود زمانی که مسئله تحریم‌ها مطرح می‌شود، برخی کشور‌ها در مقایسه با دیگران، تجربه کمتری دارند.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت: بر این اساس بی اهمیت نخواهد بود درمورد چگونگی تضمین اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی در هر جایی، و تنها توسط برخی کشور‌های بزرگ‌تر و توسعه یافته‌تر، گفتگو کنیم.

این منبع دولت کانادا تصریح کرد: «جامعه بین المللی خواستار آن است که اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی باعث تضعیف تلاش‌ها برای وادار شدن این کشور به حضور بر سر میز مذاکره نشود.»