مردم شیلی خواستار تحریم کشیش ها شدند

 چند ساعت پیش از ورود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به شیلی، معترضان به سوء استفاده‌های جنسی کشیش‌ها خواستار تحریم سوء استفاده کنندگان و هر کسی شدند که اقدامات آن‌ها را لاپوشانی کرده است.

حدود دویست نفر از فعالان شیلیایی تلاش می‌کنند با برگزاری یک سلسله نشست، موضوع سوء استفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان را به موضوع اصلی اولین سفر پاپ به این کشور آمریکای جنوبی از زمان انتخاب به عنوان پاپ در سال ۲۰۱۳ تبدیل کنند.

موضوع سوء استفاده جنسی در شیلی بحثی حساس است که بخشی از آن به خاطر تصمیم پاپ برای انتصاب یک اسقف دارای روابط نزدیک با اصلی‌ترین سوء استفاده کننده این کشور است.

خوان کارلوس کروز یکی از قربانیان فرناندو کارادیما کشیشی که به سوء استفاده جنسی متهم است گفت: «اکنون زمان درخواست عفو برای سوء استفاده کنندگان نیست، بلکه زمان آن است که پاپ دست به اقدام بزند. اگر او نمی‌تواند اسقف‌های دارای فساد اخلاقی را زندانی کند، حداقل آن‌ها را برکنار کند.»

انتظار می‌رود سفر پاپ به شیلی با موجی از اعتراض‌های گسترده روبرو شود.

حمله به چندین کلیسای کاتولیک در روز‌های اخیر بر تنش‌های مرتبط با سفر پاپ یه شیلی افزوده است.

هرچند اکثریت مردم شیلی خود را کاتولیک رومی می‌دانند، اما قدرت و نفوذ کلیسا در این کشور به علت رسوایی ها، سکولاریزه شدن جامعه و ایجاد یک طبقه غیرقابل دسترس از روحانیان به شدت کاهش یافته است.