برگزاری تجمعات ضد دولتی در لاهور

حزب «لبیگ یا رسول‌الله»: اعلام کرد: چون به درخواست‌های این گروه توجه نمی‌شود و مهلت استعفای «راناثناالله» وزیر قانون و دادگستری به پایان رسیده تجمع اعتراض آمیز با عنوان «زندان برو» را آغاز خواهد کرد.

پرداخت خونبها به اعضای حزب لبیک یا رسول الله که در درگیری با پلیس کشته شدند یکی دیگر از مطالبات این گروه است.

حزب تحریک عوامی به سرپرستی «طاهر القادری» نیز اعلام کرد: از فردا 17 ژانویه مصادف با 27 دی در اعتراض به رسیدگی نشدن به پرونده حادثه «مادل تاون» تجمع اعتراض ‌آمیز برگزار می‌کند.

از سوی دیگر «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف و «زرداری» رهبر حزب مردم نیز اعلام کردند: تجمعات اعتراض آمیز ضد دولتی برگزار خواهند کرد.

اعتراضات ضد دولتی قرار است در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار می‌شود به همین دلیل دولت ایالتی با استفاده از کانتینر مسیرهای اصلی را مسدود کرده است.

قبل از این گروه‌های مذهبی با تشکیل حزب لبیک یا رسول‌الله در اعتراض به حذف قانون سوگند به پیامبر از فرم نمایندگان مجلس ملی در مسیرهای اصلی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان تحصن کردند.

تجمع اعتراض آمیز این حزب به درگیری با پلیس منجر شد که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت اما سرانجام «زاهد حامد» وزیر قانون و دادگستری پاکستان برکنار شد.

معترضان با میانجی‌گری ارتش به اعتراض خود پایان دادند اما اعلام کردند برای پرداخت خونبها و برکناری رانا‌ثنا‌الله وزیر قانون و دادگستری ایالت پنجاب مهلت تعیین خواهند کرد و اگر به این درخواست‌ها عمل نشود تجمعات اعتراض آمیز را از سر خواهند گرفت.

اعضای حزب تحریک عوامی پاکستان به رهبری طاهر القادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های دولت ایالتی پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور به ویژه خیابان مادل تاون داشتند که با حضور پلیس و شلیک به سوی مردم معترض به خشونت کشیده شد و دهها نفر کشته و زخمی شدند.

طاهر القادری اعلام کرده است که شهباز شریف سروزیر و راناثناالله وزیر قانون ایالت پنجاب به علت دست داشتن در حادثه مادل تاون باید استعفا بدهند.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف چندی پیش اعلام کرد: طاهر القادری را در برگزاری تجمعات ضد دولتی همراهی می‌کند از سوی دیگر قادری مذاکراتی با حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم، حزب مردم و اعضای اپوزیسیون داشت تا آن‌ها را برای برگزاری تظاهرات‌های ضد دولتی با خود همراه کند.