واکنش سفیر لبنان به تشکیل ارتش کردهای سوریه

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی «اعراب و ایران» در بیروت با اشاره به اقدام آمریکا برای ایجاد گروه های مسلح جدید، تاکید کرد که ارتش و ملت سوریه در کنار همپیمانان این اقدامات را ناکام خواهند کرد.

وی اقدامات آمریکا را در مغایرت با حاکمیت و یکپارچگی سوریه دانست و گفت: این کارها چیزی جز اشغالگری و دشمنی و مخالفت با قوانین بین المللی نیست.

سفیر سوریه حملات ترکیه به مناطق شمالی سوریه را نیز در تضاد با حاکمیت ملی سوریه و برخلاف قوانین بین المللی عنوان کرد و گفت: موضع حکومت ما در این ارتباط همواره روشن، ثابت و مستمر است، ما می بینیم پس از ایستادگی و پیروزی های سوریه که توسط ارتش و ملت و هم پیمانان آن به دست آمد، تشکیل نیروهای کرد توسط آمریکایی ها و تجاوزات ترکیه و اقداماتی از این قبیل برای تلاش برای تخریب این پیروزی هاست و سعی می کنند که واقعیت های میدانی که روی زمین در جریان است را تغییر دهند، اما با ناکامی و شکست مواجه شدند.

دومین کنفرانس بین المللی «اعراب و ایران» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور ده ها متفکر و اندیشمند از کشورهای عربی و اسلامی در هتل«کراون پلازا» بیروت گشایش یافت و تا فردا (پنجشنبه) ادامه خواهد یافت.