به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، حمادي الجبالي، نخستوزير جديد تونس روز سهشنبه در سخناني كه از طريق تلويزيون رسمي اين كشور پخش شد، اعلام كرد كه اسامي اعضاي كابينه خود را براي گرفتن راي اعتماد از مجلس ملي موسسان به المنصف المرزوقي، رئيسجمهوري اين كشور تقديم كرده است.

الجبالی در ادامه گفت: مجلس ملی موسسان فردا(پنجشنبه) نشستی را به منظور اعطای رای اعتماد به اعضای دولت جدید برگزار می‌کند.

نخست‌وزیر جدید تونس در سخنان خود به اسامی اعضای کابینه خود اشاره‌ای نکرد، این در حالی است که منابع سیاسی و مطبوعاتی تونس اعلام کرده‌اند که پست‌های وزارتی اصلی این کشور را حزب اسلامی النهضة عهده‌دار خواهد شد.

همچنین منابع سیاسی تونس به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که علی العریض، یکی از اعضای دفتر اجرایی حزب النهضة، پست وزارت کشور و نورالدین البحیری، سخنگوی رسمی حزب النهضة نیز پست وزارت دادگستری را عهده‌دار خواهند شد.

این منابع همچنین افزودند: رفیق عبدالسالم، داماد راشد الغنوشی، رهبر حزب النهضة نیز عهده‌دار پست وزارت امور خارجه کشور خواهد شد.

حمادی الجبالی پیشتر اعلام کرده بود که به خاطر تاخیر یکی از احزاب عضو ائتلاف در تهیه فهرست اعضای خود، تشکیل دولتش را به تاخیر انداخته است.

نخست‌وزیر تونس همچنین در پی دیدار با رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: این اولین دولت قانونی و مردمی است که پس از انقلاب تونس و برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود.

اين مقام ارشد تونسي در ادامه ضمن ابراز اميدواري نسبت به تائيد اعضاي كابينه جديد توسط مجلس ملي موسسان اعلام كرد: براي پاسخگويي به خواستههاي ملت و جوانان تونس تلاش خواهيم كرد و اميدواريم كه ملت تونس نيز از دولت جديد راضي باشند.