به گزارش فارس به نقل از "والاستریت ژورنال"، ولادیمیر پوتین، نخستوزیر روسیه، روز گذشته رسما کاندیداتوری خود را برای دور آینده انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد.

بنابراین گزارش، آقای پوتین مبارزات انتخاباتی خود را با ارائه وعده‌هایی بر ضد فساد و با هدف حمایت از صنایع آغاز کرد و قول داد که ظرف ده سال آینده روسیه به یکی از بهترین نقاط دنیا برای کارآفرینان بدل شود.

وی ضمن انتقاد از مالکیت شرکت‌های روسی در خارج از مرزهای این کشور خواستار اعمال برخی اصلاحات در سیستم مالیاتی روسیه شد. نخست‌وزیر روسیه همچنین خواستار آن شد که معافیت‌های مالیاتی به جای صادرات مواد خام به کالاهای تولیدی تخصیص یابد.

وال‌استریت ژورنال ادعا کرد که روسیه طی سال‌های اخیر از لحاظ فساد مالی، جذابیت برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی وضعیت چندان مناسبی نداشته است.

آقای پوتین روز گذشته و در جریان یک کنفرانس اقتصادی تصریح کرد: " لازم است که بتوانیم به یک نقشه راه مناسب دست یابیم که شامل گام‌های روشن و عملی با هدف بهبود فضای حاکم بر کسب و کار باشد. "

پوتین در شرایطی گام به عرصه رقابت‌های انتخاباتی می‌گذارد که طی ماه‌های اخیر جهان شاهد مواضع ضدغربی از وی بوده است. وی بالاخص در خصوص سپر دفاع موشکی ناتو مواضع سرسختانه‌ای از خود نشان داده است.

همچنین پس از آن که ایالات متحده در تلاشی هماهنگ با سایر کشورهای غربی تلاش کرد تا در انتخابات دوما که با پیروزی حزب پوتین به پایان رسید خدشه‌هایی را وارد کند، نخست‌وزیر روسیه حملات شدیداللحنی را متوجه غرب و بالاخص آمریکا کرده بود.

پوتین بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ نیز عهدهدار ریاستجمهوری روسیه بود.