طرح ناعادلانه ترامپ برای فلسطین

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این شبکه تصریح کرد که این سند 10 روز پیش توسط صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل داده شده و او نسبت به این طرح غیر عادی اعتراض کرده است.

این طرح شامل الحاق 10 درصد از مساحت کرانه باختری به رژیم صهیونیستی است و در این سند آمده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ترامپ را تحت فشار قرار داده است تا این مساحت به 15 درصد افزایش یابد.

سند مذکور 92 صفحه است و در آن ذکر شده است که ترامپ ظرف مدت 2 یا 3 ماه آینده طرح خود را ارائه خواهد داد.

عریقات تاکید کرد که طبق اطلاعات به دست آمده، طرح ترامپ شامل تعیین یک جدول زمانی مورد توافق بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی برای پیشبرد مذاکرات سازش است.

وی اشاره کرد که در این طرح، اشاره ای به عقب نشینی رژیم صهیونیستی از کرانه باختری نشده است و این مساله به تدریج و طبق عملکرد طرف فلسطینی خواهد بود.

همچنین به موجب طرح مذکور، قرار است بخش هایی از بنادر اسدود، حیفا، فرودگاه بن گورین برای استفاده فلسطینیان مورد استفاده قرار گیرد، اما همچنان نیروهای امنیتی اسرائیلی کنترل این مناطق را در دست خواهند داشت و یک گذرگاه امن نیز بین کرانه باختری و نوار غزه تحت نظارت اسرائیل احداث خواهد شد.