همکاری مصر و اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح

لیبرمن در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی 'مکور ریشون' افزود: ما ملاحظات ویژه ای برای بازگشایی گذرگاه رفح در خصوص اینکه چه وقت، چگونه و برای چه کسی باز شود، در اختیار داریم و در حالی که مصری ها سعی دارند خود را تصمیم گیرنده نشان دهند، ما هم تلاش می کنیم با مصر برای اعمال فشار بر 'حماس' مشارکت کنیم.

لیبرمن استراتژی رژیم صهیونیستی در خصوص جنبش حماس در غزه را متشکل از شش بند اصلی دانست:

- اول بازگرداندن نظامیان خود که آنها را اسرا و مفقودان نامید، آن هم بدون هیچگونه تغییری در تعداد و شکل تحویل آنها در نوار غزه.

- دوم از بین بردن همه تونل هایی که توسط جنبش حماس در غزه حفر شده است.

- سوم تکمیل شدن دیوار شرق نوار غزه برای توقف احداث تونل ها.

- چهارم در صورت اصابت موشک یا خمپاره از غزه به فلسطین اشغالی، باید تواناهایی های حساس نظامی حماس هدف قرار گیرد و انبار تولید موشک ها و سکوهای پرتاب آن، منهدم شود.

- پنجم تقویت شهرک نشینان منطقه غلاف در غزه از طریق حمایت اقتصادی آنها.

- ششم ، ضروری است حماس بداند هنگامی که از بازسازی غزه سخن می گوییم منظور این است که این امر در مقابل خلع سلاح آنها صورت می گیرد و این فرمول همچنان در اسرائیل حکمفرما است.

به گزارش العهد، لیبرمن خلع سلاح جنبش حماس را بعید دانست و گفت: اما تعبیر اسرائیل این است که اهالی غزه علیه حماس در این شهر انقلاب می کنند، بدون اینکه اسرائیل مجبور به اشغال دوباره غزه شود .

این در حالی است که 'سامی ابو زهری' از رهبران جنبش حماس گفت: 'لیبرمن احمق' است و غزه آمادگی غافلگیر کردن همه را دارد .

سامی ابو زهری تاکید کرد گه اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فردی احمق و نادان به سیاست است و غزه ابدا در برابر کسانی که آن را محاصره کرده ، کوتاه نخواهد آمد و قادر است همه را غافلگیر کند.