رای قاطع السیسی در انتخابات مصر

همزمان با اعلام نامزدی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، مشاور سابق، ولی عهد ابوظبی در امور سیاسی پیش‌بینی کرد که السیسی پیروز این انتخابات خواهد بود.

«عبدالخالق عبدالله» مشاور سابق، ولی عهد ابوظبی در امور سیاسی پیش‌بینی کرد که السیسی با کسب ۹۹ درصد آراء پیروز انتخابات سال ۲۰۱۸ ریاست‌جمهوری مصر خواهد شد.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، عبدالخالق در صفحه توییتر خود نوشت که «نتیجه انتخابات مصر از هم اکنون مشخص است و السیسی با کسب ۹۹ درصد آراء پیروز خواهد شد، زیرا وی به چهار سال دیگر برای تکمیل وعده‌های خود نیاز دارد».

«عبدالفتاح السیسی، شامگاه جمعه رسما از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

«لاشین ابراهیم» رئیس کمیته ملی انتخابات مصر اخیرا در یک کنفرانس خبری در قاهره گفت که مصری‌های مقیم خارج طی روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفند) برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

ابراهیم افزود که انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل کشور نیز طی روز‌های ۲۶ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۸ (۶ تا ۸ فروردین ۹۷) برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، این انتخابات طی روز‌های ۱۹ تا ۲۱ آوریل (۳۰ فروردین تا ۱ اردیبهشت ۹۷) در داخل کشور و ۲۴ و ۲۶ آوریل (۴ تا ۶ اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی نتایج رسمی انتخابات روز ۲ آوریل (۱۳ فروردین) و در صورت کشیده شدن به دور دوم انتخابات اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) اعلام خواهد شد.