تعیین سرنوشت 3 نفر از نیروهای اخوان المسلین

در پی صدور حکم اعدام برای ۱۲ اخوانی توسط دادگاه کیفری قاهره، دادگاه فرجام مصر شنبه حکم اعدام سه تن را در ارتباط با قتل معاون مدیر بخش امنیتی جیزه تایید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، دادگاه فرجام مصر در ارتباط با پرونده قتل نبیل فراج،‌ معاون مدیر بخش امنیتی جیزه در ۲۰۱۳ در روستای کرداسه استان جیزه، حکم اعدام سه تن را تایید و حکم اعدام چهار تن را به حبس ابد تبدیل کرد و همچنین به پنج اعتراض، حکم ۱۰ سال حبس داد.

دادگاه کیفری قاهره ۱۵ مرداد ۱۲ تن از اعضای اخوان المسلمین را به اعدام محکوم کرد. در این دادگاه همچنین ۱۰ تن دیگر از متهمان این پرونده به حبس ابد محکوم شدند و یک تن نیز از اتهامات وارده تبرئه شد.

در رویدادهای پس از برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهوری وابسته به اخوان‌المسلمین مصر، ناآرامی بیشتر مناطق این کشور را فرا گرفت که در جریان این ناآرامی‌ها پلیس به کرداسه حمله کرد و در تبادل آتش میان دو طرف و نیز حمله افراد نزدیک به اخوان‌المسلمین به یک پاسگاه پلیس، چند نیروی امنیتی و پلیس از جمله نبیل فراج کشته شدند.

دادگاه‌های مختلف مصر تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از اعضای اخوان المسلمین از جمله رهبر این گروه را به اعدام محکوم کرده‌اند که اجرای این حکم منتظر تایید مفتی مصر و نیز تصمیمات مراجع عالی این کشور است.