ورود دادگاه فدرال عراق به برگزاری انتخابات پارلمان

دادگاه عالی فدرال عراق طی حکمی اعلام کرد که به تاخیر انداختن زمان انتخابات عراق غیرقانونی است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دادگاه عالی و فدرال عراق طی این حکم اعلام کرد که به تاخیر انداختن زمان انتخابات کشور، غیرقانونی است.

«روسیا الیوم» نیز نوشت: دادگاه فدرال عراق خواستار برگزار انتخابات در موعد مقرر شد و به تاخیر انداختن آن را غیرقانون اعلام کرد.

«همام حمودی» نائب رئیس پارلمان عراق، شنبه (دیروز)، اعلام کرد که پارلمان نامه‌ای درباره تعیین زمان برگزاری انتخابات، به دادگاه عالی فدرال فرستاده است تا این نهاد، تصمیم نهایی را در این‌باره اتخاذ کند.

پارلمان عراق که قرار بود پنجشنبه پیش درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی تصمیم‌گیری کند، به دلیل اختلافات بر سر این مسئله میان نمایندگان موفق به این امر نشد و نشست مذکور به شنبه موکول شد که باز بی‌حاصل بود و قرار شد بار دیگر در این‌باره در روز دوشنبه تصمیم‌گیری شود.

انتخابات عراق قرار است در 12 می آینده (22 اردیبهشت) برگزار شود و این تاریخ را نخست‌وزیر عراق به پارلمان پیشنهاد داد تا درباره آن تصمیم‌گیری کند اما شمار زیادی از نمایندگان سنی پارلمان تاکید دارند که در سایه ادامه مشکل عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی‌توان انتخاباتی شفاف در سراسر کشور برگزار کرد. دولت نیز در پاسخ می‌گوید، سازوکارهای مناسب این امر را تدارک دیده است و جای نگرانی نیست.