آیا ترامپ منفورترین رئیس جمهور آمریکا است؟

روزنامه ایندیپندنت با گذشت یک سال از زمان ریاست جمهوری ترامپ این سوال را مطرح کرده است که آیا ترامپ واقعا بدترین رئیس جمهور آمریکا است؟

پایگاه اینترنتی این نشریه در مطلبی نوشت: در حالیکه رئیس جمهور آمریکا اولین سال ریاستش را با کمترین میزان محبوبیت به پایان می رساند؛ منتقدان ترامپ می گویند سخنرانی او در روز تحلیف که استیو بنن و استفان میلر آن را نوشته بودند، نشان داد که او تا چه اندازه برای این سمت نامناسب و فاقد صلاحیت است. اما حامیان او می گفتند او حاضر است درصورتیکه منافع مردم آمریکا در میان باشد مقابل هر دو حزب بایستد. در پایان اولین سال ریاست جمهوری منتقدان و حامیان ترامپ هر دو ادعا می کنند دونالد ترامپ درستی حرفهای آنها را ثابت کرده است.

مخالفان می گویند لفاظی های او جایگاه کشور در سطح بین المللی را پایین آورده و موجب ایجاد تشویش در داخل کشور شده است. آنها می گویند توئیت کردن او هم کاری بچه گانه است. اما حامیانش می گویند او کشور را در مسیر درستی قرار داده است. آنها تصویب قانون مالیاتی، ممنوعیت سفر مسلمانان و سرکوب مهاجران را اقداماتی می دانند که نشانه عمل به وعده های انتخاباتی ترامپ است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که ترامپ از جمله بدترین روسای جمهور است. پروفسور کریستینا گریر Christina Greer، کارشناس علوم سیاسی گفت نداشتن اطلاعات و عدم احترام به دیگران از سوی رئیس جمهور بسیار وحشتناک است و دفتر ریاست جمهوری هم نمی تواند تغییری در این ویژگی ها ایجاد کند. اما بسیاری از منتقدان ترامپ افراد کم حافظه ای هستند.

ایندیپندنت در پایان نوشت: جورج بوش در دوره اول ریاست جمهوری اش و بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر دستور حمله به افغانستان را صادر کرد و بعد از مدتی باوجودیکه عراق هیچ ارتباطی با این حملات نداشت تصمیم گرفت که صدام باید کنار گذاشته شود. هزاران نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته شدند و شاید بیش از یک میلیون غیرنظامی در عراق بر اثر خشونت ها، بیماری و هرج و مرج جان خود را از دست دادند.پس اگر بخواهیم مقایسه کنیم دونالد ترامپ بدترین رئیس جمهور در ده ساله گذشته نیست. ترامپ شاید نصف شب پیام توئیتری بفرستد، به ملکه های زیبایی توهین کند، به رهبر کره شمالی فخر بفروشد اما نمی توان کارهای او را با ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا مقایسه کرد.