تحلیل تویئت های یک سال گذشته ترامپ

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در یک سال نخست ریاست جمهوری اش بارها و به علل مختلف از حساب اجتماعی خود در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کرده و در کل 2608 توییت فرستاده است. به عقیده خود او، هم اکنون ریاست جمهوری مدرن شده است.

به نوشته بی بی سی، ترامپ 32 درصد از کل توییت هایش را بین ساعت 6 تا 9 صبح فرستاده است (یعنی دقیقا زمانی که مشغول تماشای برنامه های تلویزیونی محبوبش در فاکس نیوز است). در کل، ترامپ 135 درصد از اظهارات انتقاد آمیز استفاده کرده است. یعنی 1238 توییت انتقادی در مقابل 527 توییت تحسین آمیز. هدف بیشتر توییت های انتقادی او هم رسانه ها بوده است.

ساعاتی که ترامپ توییت کرده است:

بر اساس تحقیقات بی بی سی، در کل ترامپ در حساب توییتر خود 196 بار به واژه «اخبار جعلی» که منظورش رسانه ها و مطبوعات است اشاره کرده است. وی 14 بار به رسانه های خاص، 100 بار اوباما و اوباماکر و کارکنان او، 95 بار قوانین اجرایی، مقامات دادگاه و وکلا و 79 بار به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است.

ترامپ در چهارمین روز ورود به کاخ سفید نخستین توییت خود درباره رسانه ها را ارسال کرد و در این توییت به تمجید از فاکس نیوز و انتقاد از شبکه سی ان ان پرداخت. خشم ترامپ از رسانه های منتقدش در تاریخ 28 مه سال گذشته میلادی به اوج خود رسید به گونه ای که او در مدت زمان 12 دقیقه 6 توییت با حمله به «اخبار جعلی» ارسال کرد. او این توییت ها را پس از آن ارسال کرد که رسانه ها گزارش دادند جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ تلاش کرده است یک کانال ارتباط مخفی با مقامات روس ایجاد کند.

جالب است بدانید که ترامپ در 7 ماه نخست ریاست جمهوری اش فقط یک توییت درباره «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی ارسال کرد. پس از آنکه کیم جونگ اون اعلام کرده بود حمله به جزیره گوآم آمریکا را به تعویق می اندازد، ترامپ در حساب توییتر خود به طعنه نوشت: «کیم جونگ اون یک تصمیم بسیار عاقلانه و خوب گرفت. عواقب آن کار می توانست فاجعه بار و غیرقابل قبول باشد.»

این در حالی است که یک ماه بعد او موضعی متفاوت در پیش گرفت و کیم جونگ اون را مردی «دیوانه» و حتی «چاق و کوتوله» خواند.

نکته جالب دیگر این است که ترامپ در توییتر خود از 214 شخص تمجید و از 140 نفر انتقاد کرده است. اما بیشتر تمجیدهای وی به خاطر تشکر از بازدید مقامات مختلف از کاخ سفید و یا حضور در نشست های مختلف است.