مخالفان سوری از حمله ترکیه به کردها استقبال کردند

در بیانیه صادره از سوی ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوری آمده است که این ائتلاف از عملیاتی که با مشارکت گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» اجرا می شود حمایت می کند. ارتش ملی سوریه در برگیرنده گروه های مخالف سوری است.

ائتلاف مخالفان سوری در این بیانیه مدعی شد: این عملیات با هدف آزادسازی تعدادی از شهرها و مناطق موجود در شمال سوریه از دست گروه های تروریستی با هماهنگی کشور ترکیه و حمایت هوایی آن صورت می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ائتلاف ملی مخالفان پیشتر از گروه های تروریستی از جمله کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) خواسته بود که نیروهای خود را از سوریه خارج کرده و دیگر از سوری ها به عنوان هیزم جنگ خود استفاده نکنند، اما طی سالهای گذشته تروریسم به شمال سوریه و شرق آن کشیده شده و از حضور تشکیلات تروریستی داعش در این منطقه استفاده کرده است. گروه هایی که مخالف خیزش مردم سوریه هستند باید خطرشان از سوریه و منطقه دفع شود.

این در حالی است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در واکنش به این تجاوز نظامی گفت: تجاوز ددمنشانه ترکیه به شهر عفرین سوریه جدای از سیاست رژیم ترکیه از روز نخست بحران سوریه که بر اساس حمایت از تروریسم و گروههای مختلف تروریستی استوار بوده است، نیست.

گفتنی است که ستاد مشترک ارتش ترکیه روز شنبه به دنبال اعلام آغاز عملیات زمینی در عفرین توسط رئیس جمهوری این کشور در بیانیه ای اعلام کرده بود: عملیات عفرین تحت عنوان «شاخه زیتون» آغاز شده است.