ترکیه: عملیات عفرین ادامه می‌یابد

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در بغداد تاکید کرد: عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین ادامه خواهد یافت تا دیگر هیچ تروریستی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: حمله موشکی از سوریه، اقدام تروریست ها علیه ترکیه بوده است. برخی کشورها ادعا می کنند که کردهای پی وای دی پ ک ک ، هیچ موشکی به سوی ترکیه شلیک نکرده اند و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز اطلاعاتی از دوستانش دریافت کرده است که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: آنها باید چهره واقعی این سازمان تروریستی را مشاهده کنند. کسانی که به این سازمان تروریستی سلاح داده اند، حق اظهارنظر درباره این مساله را ندارند. ما به عملیات نظامی ادامه خواهیم داد تا آخرین تروریست در این منطقه از بین برود.

ارتش ترکیه روز شنبه مواضع شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» را که مورد حمایت آمریکا هستند در عفرین سوریه بمباران کرد و روز یکشنبه نیز علاوه بر گلوله‌باران منطقه، نیروی زمینی خود را به محدوده تحت کنترل کرد‌ها اعزام کرد.

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به درخواست فرانسه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: اگر فرانسه یا هر کشور دیگری مساله عملیات شاخه زیتون را در سازمان ملل مطرح کند، ترکیه این اقدام را جانبداری با یک سازمان تروریستی ارزیابی می کند، به جای آنکه جانبداری و در کنار یک کشور متحد ایستادن، تلقی نماید. ما از فرانسه تنها انتظار داریم که در چنین شرایطی از ما حمایت کند.