4 کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

پایگاه خبری 'روسیا الیوم' روز دوشنبه به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: دولت اسلوونی هفته گذشته برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین تشکیل جلسه داد وتصمیم خود را برای تصویب به مجلس این کشور فرستاد زیرا بر اساس قوانین اسلوونی تنها پارلمان می تواند کشورهای دیگر را به رسمیت بشناسد.

قرار است پارلمان اسلوونی ماه فوریه آینده در مورد این موضوع رای گیری وآن را تصویب کند.

بر همین اساس ، بلژیک، لوکزامبورگ و ایرلند نیز در صدد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

وزیر خارجه ایرلند در جریان سفر اخیر خود به تل آویو، به مقامات رژیم صهیونیستی گفته بود که کشورش به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را به طور جدی بررسی می کند.

در همین راستا، وزیر خارجه لوگزامبورک چند روز پیش ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش کرد فرانسه را متقاعد کند ابتکار عمل را در این زمینه به دست گیرد.

مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که دولت بلژیک به طور جدی در صدد به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند ، پاریس در حال تلاش برای بهبود وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین در اتحادیه اروپا بدون به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل است و پیشنهاد کرده است که اتحادیه اروپا -همانند توافقی که در گذشته با تل آویو امضا کرده بود- یک توافقنامه تجارت آزاد با تشکیلات خودگردان فلسطین منعقد کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 15 آذر گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراهم می کند. این در حالی است که مقامات فلسطینی تاکید دارند کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تشکیل خواهد شد.