سرویس بین الملل افکار نیوز - صدها نفر از رانندگان خودروهای حمل جسد در دو شهر اصلی یونان از جمله آتن، پایتخت این کشور در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت یونان اعتصاب کردند.

به گزارش ایربا به نقل از خبرگزاری آلمان، صدها نفر از رانندگان خودروهای حمل اجساد امروز پنج‌شنبه با تشکیل کاروانی از خودروهای خالی خود در سراسر آتن، پایتخت یونان و همچنین در شهر بندری " تسالونیکی " واقع در شمال این کشور حرکت کردند تا به این ترتیب اعتراض خود را به اقدامات ریاضتی دولت این کشور و افزایش مالیات‌ها نشان دهند.

بنا بر این گزارش، دولت یونان در تلاش برای کاهش هزینه‌های بیش از حد و همچنین کاهش کسری بودجه خود یک سری مالیات‌های فوری بر حقوق کارگران، مالکیت مسکن و همچنین مستمری‌بگیران در این کشور اعمال کرده‌ است.

این گزارش افزود: در حال حاضر یونان وارد چهارمین سال پیاپی می شود که در تمام این سال‌ها با رکود مواجه بوده است و همین رکود نیز بیکاری را در این کشور به شدت افزایش داده و دولت نیز برای جبران کسری بودجه خود به اقدامات ریاضتی سخت‌گیرانه و همچنین مالیات‌های سنگین روی آورده است.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر دولت یونان در حال مذاکره در خصوص دریافت وام ۱۳۰ میلیارد یورویی است که در ماه اکتبر بر سر آن با اتحادیه اروپا به توافق رسیده است. یونان در ماه مه سال ۲۰۱۰ مبلغ ۱۱۰ میلیارد یورو دیگر نیز به عنوان وام برای حل بحران مالی خود دریافت کرده بود.