آمریکا خواستار اخراج طالبان از پاکستان شد

بعد از حمله تروریستی به هتل «اینترکنتیننتال» کابل آمریکا از پاکستان درخواست کرد اعضای طالبان را اخراج کند.

«سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت: از پاکستان می‌خواهیم هر چه زودتر اعضای طالبان که در خاک این کشور مخفی شده‌اند را دستگیر یا اخراج کند.

به گزارش داون، وی افزود: پاکستان باید کاری کند که شبه‌نظامیان از خاک این کشور علیه سایر کشورها به ویژه افغانستان استفاده نکنند.

بر اثر حمله تروریستی به هتل اینتر کنتیننتال کابل دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند که ۱۴ نفر آنها خارجی بودند. شمار زخمیان به ۱۰ نفر رسید که شش نفر آنها پلیس هستند.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد اتهامات دولت افغانستان مبنی بر دست داشتن اسلام‌آباد در حمله به هتل اینتر کنتیننال خواهان تحقیقات بیشتر در این زمینه شد.

وی همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در افغانستان با مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا باید با مد نظر قراردادن ملاحظات «اسلام آباد» در افغانستان سیاست تازه خود در این کشور را تغییر دهد.

اسلام آباد بارها اعلام کرد که طالبان و شبکه حقانی هیچ مخفی‌گاه امنی در این کشور ندارند اما با توجه به حضور هزاران نفر از مهاجران افغانستانی ممکن است عناصر تروریستی با مخفی شدن بین آن‌ها از خاک پاکستان برای انجام فعالیت تروریستی خود استفاده کنند.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.