به گزارش مهر، در این دیدار آصف علی زرداری ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید جمهموری اسلامی و آرزوی موفقیت در انجام ماموریتهای محوله بر گسترش روابط دوجانبه به ویژه در بعد اقتصادی و اجرای به موقع پروژه خط لوله گاز و همکاریهای منطقه ای بین تهران و اسلام آباد تاکید نمود.

" علیرضا حقیقیان " نیز بر لزوم ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی و همچنین انجام همکاریها در حوزه انرژی تاکید کرد و با اشاره به وجود اشتراکات فراوان و علایق گسترده و عمیق مابین دو ملت همسایه، آمادگی تهران را برای افزایش جهشی این همکاریها اعلام نمود.

سفیر ایران در رابطه با پروژه خط انتقال گاز ایران و پاکستان با اشاره به اراده جدی مسئولان عالیرتبه دو کشور در نهایی کردن این پروژه ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی این خط در موعد مقرر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این ملاقات موضوع برگزاری دور بعدی اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان در اسلام آباد مورد گفتگو قرار گرفت.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه ای و تبادل نظر میان سه کشور آمادگی کشورش جهت برگزاری دور بعدی اجلاس در اسلام آباد را اعلام نمود.