عقب نشینی ارتش آزاد از مناطق کرد نشین سوریه

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که یگان هایی از نیروهای ارتش آزاد موردحمایت ترکیه روز سه شنبه پس از درگیری شدید با نیروهای کرد سوریه از محور شهر اعزاز در شمال استان حلب عقب نشینی کردند.

این تروریست های متجاوز به طور کامل مناطقی که روز دوشنبه در این محور اشغال کرده بودند را ترک کردند.

این رسانه ها به نقل از 'انس الحجی' از فرماندهان نظامی تیپ نهم ارتش آزاد اعلام کردند که این نیروها از مناطقی که روز دوشنبه به کنترل خود درآورده بودند، عقب نشینی کردند.

الحجی افزود: ارتش آزاد آماده است تا از دیگر محورها در این منطقه عملیات خود را بار دیگر آغاز کند.

وی گفت: عملیات نظامی از محور شهر اعزاز در استان حلب اکنون متوقف شده است.

ازسوی دیگر فعالان رسانه ای کرد نیز در فضای مجازی اعلام کردند که یورش ترکیه در اطراف روستای 'قسطل جندو' از توابع شهرک 'شران' در نزدیکی عفرین با شکست مواجه شده است.

نیروهای ترکیه و تروریست های ارتش آزاد در این محور نتوانستند پیشروی کنند و با مقاومت یگان های کرد سوریه روبرو شدند.

خبرگزاری رویترز نیز روز سه شنبه اعلام کرد که اداره محلی کردی در شمال شرق سوریه از کردهای این کشور خواسته است، برای دفاع از عفرین قیام کنند.

در بیانیه اداره محلی آمده است که از همه فرزندان ملت می خواهیم که برای دفاع از عفرین و کرامت آن بپاخیزند.

عملیات 'شاخه زیتون' ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده است.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

ترکیه از سوم شهریور 1395 (24 آگوست 2016) عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع و اعلام کرد که در نظر دارد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.

ترکیه در جریان این عملیات ده ها نظامی خود را از دست داد و ده ها نظامی این کشور نیز زخمی شدند.