سیاستمداری که مسلمان شد + عکس

«دنیل فریس»، سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان با تأیید این خبر اعلام کرد: این حزب هیچ مشکلی با این مسئله ندارد.

حزب آلترناتیو برای آلمان در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی پس از کسب حمایت در انتخابات، به پارلمان این کشور راه یافت و موضعی ضد اسلامی داشت. این حزب خواستار کنترل بیشتر در مرزها برای مقابله با مهاجران و پناهجویانی شد که وارد آلمان می شوند.

روزنامه دویچه وله آلمان هم در خبری اعلام کرد که «آرتور واگنر» در پی گرویدن به دین اسلام، از عضویت در این حزب کناره گیری کرده است.

آرتور واگنر پیش از عضویت در این حزب اسلام ستیز آلمانی در سال 2015، یکی از اعضای گروه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بود. در پی انتشار این اخبار درباره مسلمان شدن او، وی در گفتگو با یک روزنامه گفت: «این یک مسئله شخصی است. حزب من هیچ نقشی در استعفای من نداشته است.»

سیاستمدار عضو حزب اسلام ستیز آلمان، مسلمان شد! + عکس

حمایت از این حزب اسلام ستیز در آلمان زمانی افزایش یافت که این کشور بین سالهای 2015 و 2016 بیش از 1.5 میلیون مهاجر و پناهجو را از کشورهایی که با بحران جنگ روبرو بودند، به داخل کشور پذیرفت.

بنابر اعلام رسانه های آلمان، واگنر نخستین سیاستمدار راست گرایی نیست که به اسلام گرویده است. پیش از این هم حزب راستگرای «برای آزادی» هلند به رهبری «گیرت ویلدرز» از یکی از سیاستمداران خود به نام «آرنود ون دورن» خواسته بود که استعفا دهد. بعدها مشخص شد که این شخص مسلمان شده و برای ادای مناسک حج راهی عربستان سعودی شده است.