تازه‌ترین تحولات در منطقه عفرین

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع یگان‌های مدافع خلق سوریه گزارش داد که ترکیه درباره کشتار کردهای سوری در عفرین بزرگنمایی می‌کند.

بر اساس این گزارش گروه‌های کرد سوریه در پی آغاز عملیات «شاخه زیتون» اعلام کرده‌اند که آماده دفاع از خود هستند.

مقامات یگان‌های مدافع خلق می‌گویند که ترکیه درباره عملیات خود در عفرین و پیشروی‌های خود در این عملیات به شدت بزرگنمایی می‌کند.

تحولات در طول 24 ساعت گذشته

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به صورت تلفنی بر اهمیت تداوم اقدام مشترک جهت حل بحران سوریه تاکید کردند.

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمر پوتین» در این تماس تلفنی درباره سوریه و وضعیت عفرین بعد از عملیات شاخه زیتون صحبت کردند.

در همین حال سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود گفت: دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه عمیقا از گزارشات مربوط به عملیات های جنگی و نظامی در ناحیه عفرین در شمال غربی سوریه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

«استفان دوجاریک» افزود: عفرین محل زندگی 324 هزار نفر از مرد، زن و کودک و 126 هزار نفر از افراد بی‌خانمان است. بر اساس گزارش‎ها در درگیری‌های چند روز گذشته تعدادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر بمباران‌ها در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه و همچنین حملات هوایی در شهر عفرین و اطراف آن انجام شده است.

وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «خالد بن محمد العطیه» و «نور الدین جانکلی»، وزیران دفاع قطر و ترکیه در تماس تلفنی به بررسی تازه‌ترین تحولات در ارتباط با عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین سوریه پرداختند.