واکنش سوریه به ادعای اخیر آمریکا درباره حملات شیمیایی

در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه همه اکاذیب و ادعا‌های دیروز وزرای خارجه آمریکا و فرانسه را که در چارچوب سیاست هدفمند علیه سوریه مطرح شده است، محکوم می‌کند. سوریه همیشه همکاری کرده و همه شرایط را برای انجام تحقیقات شفاف، بی‌طرفانه، واقع‌گرایانه و حرفه‌ای درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور فراهم کرده است.

این منبع افزود: غربی‌های استعمارگر همیشه در برابر انجام این تحقیقات مانع‌تراشی کرده‌اند و گروه‌های تحقیق را برای سیاسی کردن موضوع تحت فشار قرار داده‌اند.

به گفته این منبع، نتایج تحقیقات شفاف و واقع‌گرایانه به نفع برنامه‌ها و اهداف غربی‌های استعمارگر در سوریه نیست، بلکه همدستی آن‌ها با گروه‌های تروریستی را که ثابت شده است، نشان می‌دهد.

این منبع ادامه داد غربی‌ها با سرپوش گذاشتن بر استفاده گروه‌های تروریستی از تسلیحات شیمیایی، با گروه‌های تروریستی همراهی کردند. این مسئله ثابت شده است و همه این اقدامات با هدف طرح اتهامات علیه دولت سوریه صورت می‌گیرد.

به گفته این منبع سوری، تاریخ سیاست آمریکا و استعمارگران غربی سرشار از اینگونه دروغ‌پردازی‌هاست. همگان هنوز آنچه را در عراق روی داد به خاطر دارند.

این منبع افزود: کسانی که این دروغ‌ها را سر هم می‌کنند و به اختیارات سازمان‌های بین‌المللی ذیربط تعرض می‌کنند و این سازمان‌ها را تحت فشار می‌گذارند تا در جهت اهداف و برنامه‌های آن‌ها گام بردارند، فاقد صداقت و اعتبار هستند و به کوچکترین معیار‌های اخلاقی و قانونی پایبند نیستند تا بتوانند در جایگاه قضاوت بنشینند بلکه خودشان متهم هستند و باید به خاطر دروغ‌پردازی‌ها و ارتکاب جنایات علیه ملت‌ها محاکمه شوند.

او افزود شهر رقه شاهدی زنده است که جنایات غرب و خونریزی‌های آن را در سوریه نشان می‌دهد.

این منبع در وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: عجیب نیست که دشمنان سوریه چنین اتهامات و دروغ‌هایی را در آستانه برگزاری نشست‌های گفتگو‌های ملی سوریه در سوچی و پیش از آن وین، مطرح کنند. دشمنان سوریه عادت کرده‌اند قبل از هرگونه فرایند سیاسی، چنین اتهاماتی را برای مانع‌تراشی در برابر تلاش‌هایی که با هدف حل بحران سوریه انجام می‌شود، مطرح کنند.