به گزارش فارس،مدت زمان مدیدی است که تقریباً روز یا هفته ای نیست که خبری درباره اقدامات کینه توزانه ضد ایرانی و ضد اسلامی جمهوری آذربایجان منتشر شود . جمهوری آذربایجان گرچه کشوری با هشتاد درصد جمعیت شیعه می باشد اما حکومت آن در سرکوب شیعیان و خوشخدمتی به امریکا و رژیم صهیونیستی چیزی کم از رژیم آل خلیفه در بحرین ندارد.

فهرست اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی جمهوری آذربایجان در ماههای اخیر به قدری است که تعجب هر بیننده یا شنونده را بر می انگیزد.

سرکوب گسترده شیعیان از جمله در عاشورای حسینی در سراسر این کشور از جمله گنجه و نخجوان، دستگیری بیش از سی فعال اسلامی مدافع حجاب با پاپوش هایی نظیر نگهداری سلاح و مواد مخدر، دستگیری عزاداران حضرت رسول اکرم ص در ۲۸ صفر و صدور احکام حبس طویل المدت برای آنها، ممنوعیت هر گونه تبلیغ دینی و مجازات آن ولو در حد داشتن استفاده از یک موسیقی مذهبی برای موبایل، درج مقالات توهین آمیز علیه پیامبر اکرم ص و مقدسات اسلامی در نشریات، ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه به بهانه قانون پوشش یکسان، پخش فیلم وسریالهای ضد اسلامی از شبکه های تلویزیونی، ممنوعیت پخش اذان دربرخی از مناطق، تعطیلی مدارس دینی، فراهم کردن زمینه فعالیت وهابی ها برای تضعیف شیعیان، تخریب مساجد نظیر مسجد حضرت محمد ص و نفت داشلاری و ادعای مضحکانه ساخت هزاران مسجد، ایجاد قوانین سخت برای جلوگیری از ساخت مساجد، فراهم کردن فعالیت بهائیان، شیطان پرستان و کریشنا و شاهدان یهوه به بهانه تساهل دینی، تشدید پخش برنامه های مبتذل و مستهجن از شبکه تلویزیونی بویژه در ایام محرم و رمضان، تعقیب و آزار خادمان مراکز دینی، ممنوعیت برگزاری نماز در پادگانها و زندانها، جلوگیری از هر گونه فعالیت دینی و مذهبی، تنها بخش محدودی از اقدامات ضد اسلامی جمهوری آذربایجان است.

این در حالی است که مقامات آذربایجانی چند روز گذشته با امضای توافقنامه گمرکی با رژیم صهیونیستی بر لزوم گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

جمهوری آذربایجان در ارایه سرویس به رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران از استقرار مراکز راداری گرفته تا مراکز جاسوسی و ارتباطی از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده است و صهیونیست ها در نشریات خود تلویحا از جمهوری آذربایجان به عنوان اسرائیل دوم نام برده اند.