آمادگی افراطی های انگلیس برای ترور و قتل عام

ناظران گروه‌های دسته راستی در انگلیس اعلام کردند که هسته اصلی افراط گرایان فاشیست در این کشورآماده اقدامات تروریستی و جنایت هستند. آن‌ها ارتباطات گسترده‌ای با گروه‌های دیگر خارج از انگلیس دارند.

در این حال تحقیقات مشترک کارشناسان امور تروریستی دولت انگلیس برای بررسی تهدیدات ناشی از عوامل افراطی دست راستی در این کشور آغاز شده است. بر اساس تحقیقاتی که تاکنون با هدایت دارن اوزبورن انجام شده است در حدود پنجاه تا شصت نفر از اعضای گروه‌های راست افراطی در انگلیس آماده انجام اقدامات خشونت بار در این کشور هستند.

در این حال ماتیو کالینز رئیس موسسه تحقیقاتی هوپ نات هیت دراین رابطه گفت: گروه‌هایی از قبیل: گروه افراطی اقدام ملی فعالیتی ماوراء اقدامات گروه‌های نئونازی برای دامن زدن به خشونت در انگلیس دارند.

وی افزود:آن‌ها خود را همانند گروه‌های جهادی سازماندهی کرده اند. ما دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را با این شکل جدید جزء گروه‌های نئونازی به حساب آوریم. با این وجود این گروه‌ها همچنان نژادپرست هستند. ما معتقدیم که بخشی از این گروه‌ها پوچ گرا هستند. آن‌ها به شدت تحت تاثیر تروریسم و اقدامات تروریستی مخفیانه قرار دارند.

بر اساس تحقیقات گروه تحقیقاتی هوپ نات هیت، گروه دست راستی افراطی اقدام ملی روش‌ها و ایده‌های دست راستی خود را تغییر داده است.

یکی از افرادی که از این گروه جدا شده است در این رابطه گفت: این گروه همانند گذشته رفتار نمی‌کند. اعضای آن همانند تروریست‌ها رفتار می‌کنند. این رفتار آن‌ها را می‌توان در اقدامات و سخنان سران این گروه هم مشاهده کرد.

در این حال ماتیو کالینز رئیس موسسه تحقیقاتی هوپ نات هیت دراین رابطه گفت: پلیس و سرویس‌های امنیتی انگلیس اطلاعات ناچیزی در رابطه با گروه دست راستی افراطی اقدام ملی و گروه‌های وابسته به آن در اختیار دارند.

با این وجود گری گیبل دبیر مجله سرچ لایت که وضعیت گروه‌های افراطی و دست راستی را در انگلیس بررسی می‌کند در این رابطه می‌گوید: ام آی فایو MI۵ و ام آی سیکس MI۶ اطلاعات زیادی در رابطه با گروه‌های افراطی در اختیار دارند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه روی می‌دهد، اما به دلایل خاص خود هیچ اقدامی برای مقابله با این گروه‌ها انجام نمی‌دهند.

در گذشته نهاد‌های اطلاعاتی انگلیس در رابطه با برخی از گروه‌های افراطی عملیات‌هایی انجام دادند، اما مقابله با گروه‌های افراطی که در سال‌های اخیر در انگلیس فعالند کار به مراتب دشوار تری شده است و پلیس اقدامات کمی در رابطه با آن‌ها می‌تواند، انجام دهد.