به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "نیوت گینگریچ" که ویرجینیا را به عنوان پایگاه قدرت خود محسوب می کرد نتوانست امضای کافی برای رای گیری مقدماتی در این ایالات را جمع آوری کند.

پیش از این و بر اساس نظرسنجی ها گینگریچ در میان سایر کاندیداهای حزب جمهوریخواه از شانس بیشتری برخوردار بود. اما برای شرکت در رای گیری مقدماتی در ایالت ویرجینیا او می بایست دست کم ۱۰ هزار امضاء از میان هوادارانش جمع آوری می کرد.
حزب جمهوریخواه در ایالت ویرجینیا روز شنبه(۲۴ دسامبر) اعلام کرد که گینگریچ موفق به جمع آوری این تعداد امضاء نشده است.

منتقدان این سیاستمدار جمهوریخواه می گویند که ناتوانی او در تهیه این تعداد امضاء در ایالتی که به آن تعلق دارد، نشان از شکست او در برنامه ریزی و ساماندهی تشکیلات انتخاباتی اش دارد.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی های انجام شده در آمریکا، گینگریچ توانسته بود از تمامی رقیبان خود فاصله گرفته و خود را به عنوان امید اول جمهوریخواهان معرفی کند.

آمریکا از ماه آینده میلادی شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی حزب جمهورخواه برای انتخاب نامزد اصلی بمنظور رقابت با " باراک ابواما " در انتخابت ریاست جمهوری ۲۰۱۲ است.

از میان نامزدهای جمهوریخواه بیشترین شانس را "میت رامنی" و "نیوت گینگریچ" برای تبدیل شدن به رقیب اصلی اوباما دارند اما در این میان نباید افرادی چون "ران پل" و "جان هانتزمن" را نیز نادیده گرفت.