به گزارش فارس، حجتالاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه با موضوع "بررسی تحولات داخلی و خارجی" برگزار شد،گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از برجستهترین انقلابهای الهی و توحیدی است که در طول ۳۲ سال گذشته با فراز و نشیبهای فراوانی روبرو بوده اما از همه گردنهها به سلامت عبور کرده است.

وی افزود: یکی از گردنه‌های سخت انقلاب، فتنه ۸۸ بود که در آن نقطه تلاقی بین جریان‌های قدرت طلب و جریان‌های برانداز را شاهد بودیم.

سعیدی با بیان اینکه ملت ما تفاوت‌های عمده‌ای با ملت‌های گذشته دارد، تاکید کرد: درک و بصیرت ملت ما قابل مقایسه با دیگر ملت‌ها نیست و از نظر آموزه‌های دینی نقش مردم تولید قدرت برای حاکمیت است. در انقلاب ما مردم در عصر حاکمیت امام(ره) بر محور ایشان و در عصر رهبری امام خامنه‌ای بر محور مقام معظم رهبری حرکت کرده و می‌کنند و فصل ممیز ما با انقلاب‌های پیشین همین است.

* خودجوشی یکی از شاخصه‌های حماسه ۹ دی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حماسه ۹ دی، اظهار داشت: در حماسه ۹ دی ۸۸ ویژگی‌هایی می‌بینیم که فقط مختص به این امت است، خودجوشی یکی از شاخصه‌های این حماسه است.

سعیدی با اشاره به آثار و برکات حماسه ۹ دی گفت: یکی از آثار آن نمایان شدن قدرت مردم بود و یک بار دیگر تولید قدرت برای نظام شد. همچنین مرزبندی بین خواص، شکست توطئه دشمن در انقلاب مخملی، افزایش اقتدار نظام(در دوران فتنه میزان مانور نظام در منطقه کاهش یافته بود)، تقویت اتحاد و انسجام ملی، تقویت پیوند مردم با ارزش‌های دینی و تقویت پیوند مردم با رهبری از دستاوردها و آثار و برکات مهم حماسه ۹ دی بود.

* نُرم رعایت ارزش‌های دینی در جامعه باید بیش از ۶۰ درصد باشد

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سخنان اخیر سردار جعفری راجع به اوضاع فرهنگی شهر تهران، گفت: تلقی سردار جعفری از تهران این بود که این شهر ام القرای جهان اسلام و کانون بیداری اسلامی است و انتظار ایشان این است که نرم رعایت ارزش‌ها و آموزه‌های دینی در جامعه در آن حدی که باید باشد، نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و یکی از ابعاد انقلاب، شکل‌گیری جامعه اسلامی است. جامعه اسلامی شاخص‌هایی دارد مبنی بر اینکه مردم باید در حرکت خود امانت‌دار باشند، به قانون احترام بگذارند، وجدان کاری داشته باشند و موازین شرعی را در معاملات، برخوردها و رفتارها رعایت کنند.

سعیدی ادامه داد: نرم رعایت این ارزش‌ها در جامعه باید بیش از ۶۰ درصد باشد ولی امروز معتقدیم وضع ظاهری، رفتار، لباس و برخورد در جامعه در این حد نیست و انتظار دولتمردان این است که جامعه ما بیشتر به آموزه‌های دینی توجه کنند. به عنوان مثال بازار مسلمین باید طوری باشد که وقتی جنسی می‌خریم از صداقت حرف‌های فروشنده مطمئن باشیم.

* به نظر نمی‌رسد اصولگرایان بنای اختلاف باهم داشته باشند

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر رقابت درونی اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس، گفت: در نظامی که بر اساس دموکراسی حرکت می‌کند و سالی یک انتخابات برگزار می‌کند، گروه‌های مختلفی شرکت می‌کنند و یکی از جریان‌هایی که در یک دهه اخیر پا به عرصه سیاست گذاشته، ‌جریان اصولگرایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حمایت از حاکمیت دینی و شاخص‌های امام، انقلاب و رهبری و طرفداری حاکمیت گفتمان نبوی و علوی و در راستای آن گفتمان امام و رهبری از شاخصه‌های اصولگرایان است.

سعیدی با بیان اینکه اصولگرایی یک حزب نیست، تاکید کرد: اصولگرایان گاهی در درون خود رقابت‌هایی داشته و دارند و با توجه به صحبت‌هایی که شنیده‌اند این طور به نظر نمی‌رسد که بنای اختلاف داشته باشند بلکه بنا است در عرصه ارائه لیست با هم هماهنگ و با هم اشتراکاتی داشته باشند و از اختلاف پرهیز کنند.

* دشمنان می‌خواهند از انتخابات آتی مجلس حداکثر بهره را ببرند

وی در ادامه در خصوص چالش‌های امنیتی انتخابات تصریح کرد: استکبار به خصوص آمریکا و اروپا براندازی را در چرخه دموکراسی قرار داده و تمرکزشان در انتخابات‌ها است و این را در روسیه، اوکراین و گرجستان نیز شاهد بودیم ولی در خاورمیانه این شیوه علیه آنها عمل کرده و در ترکیه، عراق، ‌فلسطین، مصر و تونس شاهد بودیم دموکراسی علیه استکبار عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه استراتژی دشمنان براندازی در انتخابات است، گفت: آنها می‌خواهند از انتخابات آتی مجلس حداکثر بهره را ببرند و در این خصوص خط دهی‌هایی هم کرده‌اند و اخیرا خانم کلینتون خطی داده مبنی بر اینکه افرادی که مطمئنا رد صلاحیت می‌شوند ثبت‌نام کنند و رد شوند و فعالیت خود را با رد شدنشان آغاز کنند.

سعیدی تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص چالش‌های امنیتی انتخابات یک هشدار و هوشیار باش است و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید در این خصوص به دقت عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مواضع سپاه به طور رسمی توسط روابط عمومی سپاه، فرماندهی کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه ارائه می‌شود و هیچ مرجع دیگری نباید از موضع سپاه سخن بگوید البته ممکن است فرماندهی نظر شخصی خود را درباره مسائل سیاسی اعلام کند ولی آن سخنان موضع سپاه نیست.

* اشتراکاتی در نوع ادبیات جریان انحرافی و فتنه دیده می‌شود

سعیدی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای معتقد به ائتلاف جریان انحرافی در فتنه ۸۸ برای حضور در انتخابات است، گفت: انتظار ما این است جریان‌هایی که وابسته به نظام و انقلابند و سرمایه‌ای را به دست آورده‌اند این سرمایه‌ها را در راستای مصالح نظام خرج کنند و این تحلیل‌ها را من هم شنیده‌ام ولی تاکنون هیچ شاهدی نیافتم.

وی افزود: البته اشتراکاتی در نوع سخنانی که زده می‌شود، دیده می‌شود مثلا ترویج تساهل و تسامح یا تکیه بر باستان‌گرایی و ایرانیت البته ایران برای ما بسیار مهم و ارزشمند است و حفظ ارزش‌ها و استقلال آن از آرمان‌های امام(ره) بوده اما اینکه بر روی ایرانیت به عنوان مسائل ناسیونالیستی تکیه کنیم، یکی از نکات مشترک این ادبیات و خلاف اسلام است.

سعیدی تاکید کرد: اینها را در سخنان این گروه‌ها دیده‌ایم ولی در عمل باید از هرگونه همکاری پرهیز شود و البته اینها شاهدی برای مردم است که چه گروه‌هایی در راستای انقلاب حرکت می‌کنند و چه گروه‌هایی نه.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درس‌ها و دستاوردهای حماسه ۹ دی گفت: یکی از درس‌های این حماسه توجه مردم به ترفندهای دشمن بود که در آینده هم از این روش‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود: اتکا به رهبری به عنوان محوریت نظام، حضور و دفاع مردم به عنوان یک تکلیف الهی از کیان انقلاب، ایجاد حساسیت لازم مردم نسبت به عملکرد خواص و تاثیر متقابل شخصیت‌ها و آقازاده‌ها از درس‌ها و دستاوردهای حماسه ۹ دی است.

سعیدی با تاکید بر نقش مردم در انقلاب‌ها گفت: در انقلاب مصر اگر مردم در همان مرحله اول با جدیت می‌ایستادند، میزان خسارت بسیار کمتر می‌شد ولی با رفتن مبارک آنها احساس کردند انقلاب‌شان به ثمر نشسته ولی شاهد بودیم شورایی بر سر کار آمد که همان رفتار و منش‌های مبارک را داشت و وقتی مردم احساس کردند انقلاب‌شان در حال مصادره شدن است، دوباره به میدان التحریر آمدند و هزینه‌هایی هم دادند.

وی در ادامه در خصوص تاثیر متقابل شخصیت‌ها و آقازاده‌ها اظهار داشت: این برای مردم ما بسیار تلخ بود که چرا باید آقازاده‌ای بتواند برای شخصیتی حریمی ایجاد کند که دسترسی مردم به آن سخت شود و یا چرا شخصیتی برای آقازاده به این صورت عمل کند.

سعیدی با بیان اینکه آقازاده خوب و بد داریم، اظهار داشت: مردم بین آقازاده‌هایی که روحیه انقلابی دارند و آنها که از مسیر انقلاب خارج شده‌اند تفکیک قائل می‌شوند.

* متاسفانه پول و هزینه‌های سرسام‌آور در برخی مکان‌ها حرف اول را می‌زنند

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از نشست خبری با بیان اینکه انتخابات مجلس عرصه رقابت‌های قدرت طلبی نیست، گفت: مردم باید دقت کنند به شخصی رای دهند که در مسیر انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری حرکت می‌کند. متاسفانه پول و هزینه‌های سرسام‌آور در برخی مکان‌ها حرف اول را می‌زنند و مردم باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی نباید یکدیگر را تخریب کنند و یا وعده‌های دروغ و بی‌اساس به مردم بدهند.

* اجازه نمی‌دهیم سپاه پرچمدار افراد، احزاب و یا گروه‌ها شود

سعیدی همچنین در خصوص موضع سپاه در قبال انتخابات و یا جریان‌های اصولگرا گفت: سپاه یکی از مهترین نهادهای انقلاب است و اصول، مبانی و مواضع ثابتی دارند و مهمترین اصل سپاه پاسداری از کیان و دستاوردهای نظام و حرکت بر محوریت رهبری است.

وی ادامه داد: سپاه سقفش بالاتر از این است که از گروهی حمایت کند و یا پرچمدار فلان حزب، گروه و یا فرد شود. مواضع سپاه مستقل است و از هیچ گروه و شخص و حزبی حمایت نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم سپاه پرچمدار افراد، احزاب و یا گروه‌ها شود، ‌ تاکید کرد: اما اگر افراد یا گروه‌هایی مواضعی را اعلام کنند که مواضع‌شان مطابق مواضع سپاه است، اشکال خاصی ندارد و ما اصلا این را دوست داریم زیرا بسیج و سپاه می‌خواهند مردم را با مواضع انقلاب همراه کنند و اگر بسیج که جزئی از سپاه است به افرادی رای داد که با موازین انقلاب همراه هستند، نشانه گروه ‌گرایی نیست.

سعیدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مجلس ما باید مجلسی باشد که بتواند جامعه را اسلامی کند و همچنین باید دولتی داشته باشیم با معیارهای دولت اسلامی، دولتی ساده زیست، پاک دست، ضد استکباری، ضد سرمایهداری و ضد صهیونیستی.