به گزارش فارس، برخی منابع مطلع به پایگاه خبری عربی پرس اعلام کردند که طارق الهاشمی معاون فراری رئیس حمهور عراق که این روزها به اتهام حمایت از اقدامات تروریستی در عراق تحت تعقیب است، از اردن درخواست پناهندگی کرده است.

این منابع اعلام کردند که درخواست پناهندگی از اردن دو روز پیش از سوی طارق الهاشمی به دیوان پادشاهی این کشور با واسطه یک میانجی با اهمیت مطرح شده است و احتمال می رود این درخواست در چند روز آینده مورد پذیرش قرار گیرد.

این منابع ارتباطات الهاشمی با اردن را ممتاز توصیف کرده و در عین حال گفت که فشارهایی که شخصیت های مطرح عراقی به این کشور برای عدم پذیرش این درخواست وارد می کنند، شدید است و پاسخ اردن به آن را به چند روز آینده موکول کرده است.

این درخواست در حالی مطرح شده که ترکیه به صورت دوپهلو آمادگی خود را برای پذیرش الهاشمی اعلام کرده است، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بطور رسمی در پیامی خطاب به الهاشمی تاکید کرده است که " درهای ترکیه به روی شما باز است. اما مصلحت آن است که در شرایط فعلی در عراق بمانید و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق شما را به بغداد تحویل نخواهد داد ".

"طارق الهاشمی" معاون اول رئیسجمهور عراق که حکم بازداشت وی بدلیل دست داشتن در انفجار اخیر پارلمان و ارتباط با تروریستها صادر و سپس ممنوع الخروج شده بود، به منطقه کردنشین عراق فرار کرده است. وی اکنون در اربیل روزهای حساسی را می گذراند.